תערוכת הסלולר: נוקיה השיקה סמארטפונים מבוססי אנדרואיד

מהתרשמות ראשונה, החוויה לא מספיקה נעימה מכיוון שאין גישה לחנות האפליקציות של גוגל ■ מכשיר הדגל יותר - XL, יעלה 110 אירו ויציע מסך בגודל 5 אינץ' ומעבד כפול ליבה במהירות 1 ג'יגה הרץ ■ וייבר חתמה על הסכם שת"פ עם נוקיה

כמה רגעים לפני שנוקיה נרכשת באופן רשמי על-ידי מיקרוסופט ב-7.2 מיליארד דולר, הכריזה החברה הפינית היום (ב') במסיבת העיתונאים שלה בתערוכת הסלולר - MWC בברצלונה על סמארטפונים מבוססי אנדרואיד. מדובר במהלך מוזר מאוד, שלא ברור איזה יתרון הוא יתן לחברה ואם מיקרוסופט לא תהרוג אותו ברגע שהרכישה תסתיים.

נוקיה השיקה שלושה סמארטפונים: נוקיה X, נוקיה X פלוס ודגם הדגל - XL. המכשיר הבסיסי יעלה 90 אירו, דגם הפלוס 100 אירו וה-XL יעלה 110 אירו, כאשר הוא יציע מסך בגודל 5 אינץ', מעבד כפול ליבה במהירות 1 ג'יגה הרץ, זיכרון של 768 מגה ומקום לשני כרטיסי סים.

בנוקיה טוענים שהמטרה של מכשירי האנדרואיד היא להציע למשתמשים גישה לשירותי המפות והמוזיקה שלהם וגם לאפליקציית השיחות - סקייפ, שירות האחסון One Drive, שירות המיילים - אאוטלוק.קום ומנוע החיפוש בינג שיותקן על הסמארטפונים במקום זה של גוגל. לדברי סטיבן אלופ, מנכ"ל נוקיה לשעבר והיום סמנכ"ל בכיר בחטיבת המכשירים והשירותים של נוקיה, "הדגמים החדשים מיועדים לכלכלות מתפתחות, כאשר מוצרי לומיה (סמארטפוני ווינדוס פון, צ.ה) מציגים את החידוש הגדול ביותר ומשיקים תאימות מלאה לחוויית מיקרוסופט".

נוקיה ארזה את המכשירים בממשק משלה, שמזכיר את זה עם האריחים מווינדוס פון. חנות האפליקציות היא של נוקיה, הכוללת היום 15 אלף אפליקציות. אין גישה במכשיר לחנות האפליקציות של גוגל, כאשר משתמש שירצה אפליקציה מחנות ה-Play יצטרך למצוא את הקובץ עצמאית ברשת ולהוריד אותו למכשיר. החנות של נוקיה מאפשרת למפתחים להביא אליה אפליקציות אנדרואיד, אבל נוקיה דורשת שהם לא יעבדו עם שירותי גוגל, כמו מנוע החיפוש או שירותי המפות של גוגל. במקום זה, המפתח יצטרך לשנות את ההגדרות למנוע החיפוש - בינג או לשירות המפות Here של נוקיה.

הסכם לוייבר עם נוקיה

וייבר שנמכרה ב-900 מיליון דולר לחברת רקוטן היפנית באמצע החודש, החלה בשיתוף פעולה עם נוקיה, אשר במסגרתו האפליקציה שלה בגרסת האנדרואיד תותקן על סמארטפונים מדגם X של החברה. "שיתוף הפעולה יאפשר לנו לספק לנוקיה חוויה מוצלחת של שליחת הודעות, שיחות טלפון, שיתוף תמונות וסטיקרים", אומר טלמון מרקו, מנכ"ל וייבר. "העבודה עם נוקיה היא צעד טבעי בדרך שלנו להביא את וייבר לכל הפלטפורמות". ראוי לציין שכבר היום ניתן למצוא את וייבר במכשירי אנדרואיד ו-ווינדוס פון, כך שזו לא הפעם הראשונה שמשתמשי נוקיה יכולים לעבוד עם האפליקציה של החברה.