דוח נאמני אי.די.בי: סגירת הסדר החוב רחוקה מסיום

גבאי ואולמן: "לא ניתן לנקוב במועד הצפוי להשלמת ההסדר" ■ בימים אלו מקיימת הבורסה ישיבות פנימיות בכוונה להעביר את הבקשה לרישום מניות החברה הבת אי.די.בי פתוח למסחר לדירקטוריון הבורסה, כבר בסוף החודש

נאמני הסדר החוב באי.די.בי אחזקות, אייל גבאי ועו"ד חגי אולמן, פרסמו אמש דוח נוסף לביהמ"ש לגבי ההתקדמות לקראת הקלוזינג של ההסדר בקונצרן. מהדיווח הנוכחי עולה, כי לא חלה התקדמות מספקת בהליך, וכי "בשלב זה לא ניתן לנקוב במועד הצפוי להשלמת ההסדר". במילים אחרות, קיים סיכוי סביר כי השלמת הסדר החוב של אי.די.בי תלווה את שוק ההון המקומי עוד חודשים ארוכים.

"יובהר כי כל עיכוב בהשלמת ההסדר עלול להוביל לתגובת שרשרת, אשר תגרום לעיכובים נוספים", הבהירו הנאמנים, בהדגישם כי מאחר שקבלת האישורים הנדרשים להסדר מול הבורסה לני"ע מתבססים על דוחות רבעון שלישי 2013, פרסום דוחות הרבעון הרביעי של השנה החולפת (הצפויים בסוף חודש מארס) יביא לבחינה מחדש של תחשיבים ולהגשת מסמכים חדשים, ובסופו של יום תרחיק את מועד הקלוזינג של ההסדר.

בימים אלו מקיימת הבורסה ישיבות פנימיות בעניין, מתוך כוונה להעביר לדירקטוריון הבורסה כבר בסוף החודש הנוכחי את הבקשה לרישום למסחר של מניות החברה הבת אי.די.בי פתוח.

אי.די.בי פתוח, שבה מרוכזים כל עסקי הקונצרן, עומדת בפני אתגר תזרימי בלתי מבוטל. מהדיווח עולה, כי במהלך החודש הבא תידרש החברה למימון בסך של 180 מיליון שקל, וזאת כדי לעמוד בהתחייבויותיה עד לחודש מאי.

"בהיעדר תמיכה כספית משמעותית, עלולה פתוח להיקלע למצוקת מזומנים ממשית, תוך אי-עמידה בהתחייבויותיה, דבר אשר עשוי להיות הרה אסון עבור נושי אחזקות", נכתב בדוח.

ניסיונות לקדם את הלוואת הביניים

בהתאם לכך פועלים הנאמנים מול בעלי הבית החדשים בקונצרן - אדוארדו אלשטיין ומוטי בן משה - במטרה לקדם את העמדת הלוואת הביניים שעליה התחייבו. במקור התחייבו השניים ל-100 מיליון שקל הזרמת הלוואה לפתוח, אלא שלא מן הנמנע כי גבאי ואולמן יפעלו לעלות את היקף ההלוואה הזו, לנוכח מצבה המאתגר של החברה.

כך או אחרת, מציינים הנאמנים, הלוואה שכזו מצריכה את אישור הנושים באשר לבטוחות שיועמדו להבטחת כספי ההלוואה, וכן את אישור דירקטוריון החברה.

אלא שבינתיים קיים צורך בהגדלת קופת המזומנים של החברה. בהתאם פועלים הנאמנים לקידום הקדמת התשלומים שלהם זכאית פתוח מתוקף הסדר הפשרה שנחתם בינה לבין משפחות מנור ולבנת במסגרת תביעה נגזרת.

בתיווכו של עו"ד אופיר נאור, הסכימו שתי המשפחות להזרים באופן מיידי 36 מיליון שקל לקופת החברה, ולא רק בתום שנה ממועד אישור ההסדר, כפי שנחתם במקור מולן.

בהמשך לדוח הקודם, שהגישו הנאמנים לפני מספר שבועות, עולה כי חלה התקדמות בכל הקשור למכירת אוסף חפצי האמנות, ונכון לעתה מונחות על שולחנם מספר הצעות רכש עבור חלק מהיצירות.

יחד עם זאת, גבאי ואולמן מציינים כי טרם קיבלו אישורים רגולטוריים להסדר הנושים, ביניהם אישור משרד התקשורת (בשל שליטת הקונצרן בחברת סלקום), ואישור מרשות ני"ע בשל החזקתה של כור בבית ההשקעות אפסילון (68.75%).