קרוב למחצית מהברזילאים לא ממש מחכים למונדיאל

המחאות סביב בזבוז הכספים עשו את שלהן? מסקר חדש עולה כי רק 52% מתושבי המדינה הדרום אמריקאית שמחים מאירוח הגביע העולמי המתקרב

מונדיאל בדרך כלל אמור להיות חגיגה לתושבי המדינה המאחרת, אבל בברזיל, עושה רושם, לא ממש נלהבים לקראת קיומו של הגביע העולמי, שייערך במדינה הדרום האמריקאית בין ה-12 ליוני ל-13 ביולי.

מסקר שערכה חברת המחקר המקומית Datafolha, ותוצאותיו מתפרסמות על-ידי סוכנות הידיעות "רויטרס", עולה כי רק 52% מהברזילאים מרוצים מהעובדה שהמדינה תארח בקיץ את הטורניר. זאת לעומת 79% שנרשמו בסקר דומה בנובמבר 2008, שנה לאחר שברזיל זכתה במכרז אירוח המונדיאל של פיפ"א. 38% מהברזילאים מתנגדים כיום באופן מוחלט לאירוח המונדיאל, לעומת 10% התנגדות בלבד שנרשמה ב-2008. הסקר האחרון נערך בקרב 2,614 נשאלים.

כזכור, בקיץ האחרון פרצו מחאות ענקיות במדינה סביב ההשקעה העצומה של הממשלה במונדיאל, שנאמדת ב-13.3 מיליארד דולר. תושבים רבים סבורים כי מדובר על בזבוז כספים שצריכים להיות מנותבים לחינוך, רווחה ופתרון בעיות העוני. אל הרחובות יצאו למעלה ממיליון מפגינים להביע את מורת רוחם, וכל זאת למרות שברזיל ידועה כמדינה בה הכדורגל הוא ענף עצום בפופולריות שלו.

בשבת האחרונה נרשמו הפגנה והתנגשויות עם המשטרה מצידם של כ-1,000 צעירים שביצעו מעשי ונדליזם בבתי עסק בסאו פאולו סביב נושא אירוח המונדיאל.