הטיפ היומי: המניה שיכולה לזנק ב-19% מ... מים

למעלה מ-50% מהכנסות ארד מגיעים מארה"ב ■ שוק מדי המים בארה"ב מוטה AMR ומאופיין בתחרות נמוכה ורווחיות גבוהה

חברת ארד פועלת בתחום מדידת וניהול מערכות מים, בארץ ובעולם. החברה נסחרת בבורסה בת"א לפי שווי שוק של 664 מיליון שקל, ובעלי המניות העיקריים בה הם הקיבוצים רמות מנשה (29.4%) ודליה (27.1%) וכן מיילסטונס (15.5%).

הקבוצה עוסקת בשני תחומים: תחום הפעילות המרכזי הוא פיתוח, תכנון, ייצור ושיווק של מערכות תקשורת ממוחשבת לקריאה מרחוק (AMR) המשולבות במדי מים שמיוצרים על ידי הקבוצה ובמערכות לאיסוף וניהול של נתוני מדידת מים; התחום השני הוא פיתוח, ייצור ושיווק מוצרים מכניים למדידת מים ונוזלים אחרים.

מגמת הצמיחה בשוק מדי המים בעולם נובעת מהגברת הצורך בשימור משאב המים, עקב המחסור במדינות רבות, עלייה מתמדת במחירי המים, וגידול משמעותי במודעות לחיסכון במים והקטנת אובדני פחת מים. ניהול כלכלי של משק המים מאיץ את המעבר למערכות AMR. מערכות אלה מסייעות להקטנת פחת המים, מאפשרות בקרה בזמן אמת על ניהול רשת המים של הרשות וכתוצאה מכך מגדילות את ההכנסות של הגופים המנהלים את משק המים. בשנים האחרונות המודעות לקיומן וליתרונותיהן של מערכות מסוג זה מגדילה את הביקושים להן. בישראל יש מספר ערים שעברו למערכות מבוססות AMR, והקטינו את פחת המים מ-20%-25% ל-4%-6%.

למעלה מ-50% מהכנסות החברה מגיעים מארה"ב. שוק מדי המים בארה"ב מוטה AMR ומאופיין בתחרות נמוכה ורווחיות גבוהה. בכוונת החברה להעמיק את אחיזתה בדרום-מערב ארה"ב ולחדור לאזורים נוספים. ארד מתכננת גם להעמיק את פעילותה באנגליה ובספרד, ולהתחיל לפעול בצרפת ובגרמניה.

לארד יש מדיניות אשר לפיה היא מחלקת לפחות 35% מרווחיה כדיבידנד מדי שנה. החברה חשופה לשני סיכונים עיקריים: האטה כלכלית בעולם, שתעצור את זרם ההשקעות בתחום; ושינויי שערי חליפין, שעלולים לגרום לתנודתיות בתוצאותיה. אנו מתחילים לסקר את מניית ארד בהמלצת "קנייה" במחיר יעד של 32 שקל - פרמיה של כ-19% על מחירה הנוכחי.

* נכתב ע"י חיים בנג'ו, אנליסט, אנטרופי שירותי מחקר

*** הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם