עובדי נמל חיפה יחזרו לעבודה - ללא שכר על היממה האחרונה

ביה"ד הארצי קבע כי ימי הכיף שבוטלו יחזרו, וכי על העיצומים ישולם לעובדים שכר בסיס בלבד על חלק מהמשמרות, ולא ישולם שכר עבור היממה האחרונה

העבודה בנמל חיפה תתחדש החל מהערב (ג') - כך קבע בית הדין הארצי לעבודה. על-פי ההחלטה, על זמן העיצומים ישולם שכר בסיס בלבד על חלק מהמשמרות, ולא ישולם שכר עבור היממה האחרונה מאז החלטת בית הדין הארצי אתמול (ב'). כמו כן, הוחלט כי יוחזרו ימי הכיף שהיו אמורים להתבטל כחלק מהקיצוצים בתקציב הפעילות של חברת הנמל.

אתמול הושבת ‎נמל חיפה מעבודה בהוראת הנהלת חברת הנמל, לאחר שאמש בשעת לילה מאוחרת הודיעה הנהלת נמל חיפה לעובדים שלא להגיע לעבודה בנמל עד שיתחייבו לעבוד בתפוקות מלאות. חברות ספנות קיבלו הודעה מוקדמת להסיט את האוניות לנמלים אחרים באזור הים התיכון.

ההחלטה על השבתת המגן התקבלה לאחר שעובדי הנמל החליטו ביום רביעי על "שביתה איטלקית" עד שההנהלה תחזור בה מצמצום הטבות לעובדים. במסגרת השביתה האיטלקית ירד קצב פריקת המכולות בנמל מ-30 לשעה לעגורן ל-13-14 מכולות לשעה לעגורן.

העיצומים באו בתגובה לכוונת הנהלת חברת הנמל לצמצם את משלחת עובדי הנמל לספורטיאדה שתיערך באילת בעוד חודש מ-90 ל-35 איש, לבטל את ימי הכיף והגיבוש שנערכים לעובדים, ולא לשלם לראשי הוועד שעות נוספות על השתתפותם במשא-ומתן לרפורמה.

בהנהלת נמל חיפה אמרו כי צעדים אלה יפחיתו מיליוני שקלים מתקציב הפעילות השוטף של הנמל והסבירו כי הם ננקטים כחלק מקיצוץ עמוק בתקציב הפעילות של חברת הנמל עקב ההפסדים ‏ הכבדים הצפויים השנה.