אחרי האכזבה מסקייליין: גיוס מוצלח למגדלי הים התיכון

(עדכון) - מגדלי הים התיכון גייסה כ-400 מיליון שקל במניות ובאג"ח ■ סקייליין גייסה 62 מ' ש' - רק 40% מהתכנון ■ החברה תירשם למסחר בבורסה בת"א מבלי שתופעל התחייבות החתמים בהנפקה

הצלחה לגיוס של חברת מגדלי הים התיכון. החברה גייסה כ-200 מיליון שקל במניות, כאשר כמאה מיליון מתוך הסכום הם הצעת מכר של בעלי השליטה, לפי שווי חברה של כ-620 מיליון שקל אחרי הכסף, ו-200 מיליון שקל נוספים באג"ח.

מגדלי הים התיכון ביקשה לגייס כ-250 מיליון שקל, שליש מהסכום בהצעת מכר של בעלי המניות, לפי שווי חברה של כ-510 מיליון שקל לפני הכסף. הונה העצמי עמד בסוף הרבעון השלישי של 2013 על 448 מיליון שקל.

הצלחה חלקית לסקייליין

הצלחה חלקית בלבד להנפקת האקוויטי של חברת הנדל"ן המניב בקנדה, סקייליין. במכרז המוסדי שביצעה אתמול (ג') החברה שבשליטת גיל בלוטרייך, נרשמו ביקושים של 62 מיליון שקל בלבד - כ-40% מהסכום אותו ביקשה החברה לגייס. עם זאת, החברה תירשם למסחר בבורסה בת"א מבלי שתופעל התחייבות החתמים בהנפקה, אותם הובילה פועלים אי.בי.אי.

מניות סקייליין הוצעו למוסדיים לפי שווי חברה אפקטיבי, הלוקח בחשבון גם את שווי האופציות בחבילה - כ-170 מיליון דולר קנדי (כ-540 מיליון שקל) לפני הכסף. שווי זה גבוה בכ-40% מההון העצמי של החברה, העומד על כ-120 מיליון דולר קנדי (כ-380 מיליון שקל). נראה כי הכישלון היחסי שנרשם בהנפקה נבע מתמחור מעט אגרסיבי עליו התעקש בעל השליטה בלוטרייך, כמו גם מהריחוק הגיאוגרפי של פעילות החברה.

זאת ועוד, חלק מהמוסדיים העלו חשש באשר לקצב ההתקדמות בפרויקט הדגל של החברה, "פורט מקניקול" שליד טורונטו, בו מתעתדת סקייליין לבנות כאלף יחידות דיור. בשבוע הבא יתקיים החלק הציבורי בהנפקה, בו ייקבע המחיר הסופי והיקף הגיוס, שככל הנראה לא יגדל בהרבה.

סקייליין, הפועלת בתחום המלונאות והנופש בקנדה, מגיעה לשוק המקומי לאחר פעילות של יותר מעשור בקנדה. החברה המנוהלת על ידי מייקל סנייד מחזיקה בכ-1,300 חדרי מלון ובעשרות אלפי דונמים של קרקע לפיתוח למגורים ונופש בקנדה, בעיקר בחבל אונטריו.

בעלת השליטה בסקייליין היא חברת מישורים, אותה הנפיק בלוטרייך בבורסה המקומית ב-2007, וכן מחזיקים בה הכשרת הישוב שבשליטת עופר נמרודי ומספר משקיעים מוסדיים קנדיים. את תמורת ההנפקה מייעדת סקייליין למימון המשך פעילותה ולצרכי ההון העצמי שלה, וכן לפירעון הלוואות בעלים של כ-37 מיליון שקל במהלך השנה וחצי הקרובות.

הנפקתה בת"א נעשית לאחר שבשנתיים האחרונות גייסה סקייליין כ-40 מיליון דולר מבעלי המניות וממשקיעים מוסדיים קנדיים לפי שווי דומה, של 180-220 מיליון דולר קנדי.

המספרים של סקייליין
 המספרים של סקייליין