תיק הבר-נוער קורס: חגי פליסיאן משתחרר למעצר-בית

(עדכון) - החשד לפיו עד המדינהבדה ראיות נגד הנאשם ברצח מוביל את המשטרה והפרקליטות לשחררו הערב למעצר-בית ■ מוקדם יותר עומתו השניים

חקירת הרצח בבר-נוער: חגי פליסיאן, הנאשם בירי הקטלני במועדון הגאה לפני כ-4 שנים, משתחרר היום (ד') למעצר-בית של 30 יום, וזאת בעקבות ההתפתחויות האחרונות בחקירת הפרשה.

החלטת הפרקליטות לפנות לבית המשפט ולבקש את שחרורו של פליסיאן למעצר-בית התקבלה על-ידי פרקליט המדינה שי ניצן, בשיתוף עם המשטרה. "בעת האחרונה חשפה המשטרה ממצאים חדשים אשר הביאו לשינוי בתשתית הראייתית שעמדה ביסוד כתב האישום", נכתב בפניית הפרקליטות.

עוד נמסר כי "ממצאים אלה מהווים בסיס לחקירה פלילית חדשה, שעודנה בעיצומה, ובמסגרתה נחקר חשד לפי מי שאמור לשמש כעד מדינה נגד פליסיאן בדה ראיות ושיבש הליכי חקירה". בפרקליטות מבהירים כי יבחנו את כלל הראיות בתיק הרצח בבר-נוער וישקלו את עמדתם ביחס להמשך ההליך נגד פליסיאן, וזאת על-פי ההתפתחויות בחקירה החדשה.

בשיחה עם חדשות 2 Online התייחס עו"ד יאיר רגב, פרקליטו של עד המדינה, לשחרורו של פליסיאן: "ציפיתי שהמשטרה תשחרר אותו מיד לאחר שחשדה שהושמו בפיו אמירות מפלילות", אמר. "אני מקווה שעכשיו יתמקדו בהמשך חקירה ופענוח הרצח הרצח הנורא ומציאת האשמים האמיתיים. עד המדינה לא פעל לבד אלא יחד עם החוקרים, ועל כן אין להם להלין עליו אלא על עצמם".

במאמץ אחרון למנוע את שחרורו, ערכה אחר הצהריים המשטרה עימות בין פליסיאן לבין עד המדינה במשרדי היחידה המרכזית בתל-אביב - וזאת במסגרת הניסיון המשטרתי לחדש את חקירת הרצח. גורמים המעורים בפרטי המפגש מציינים שגם בעימות עצמו לא עלו ראיות חדשות, וכי עד המדינה, שנעצר בשבוע שעבר בחשד שבדה ראיות, כמעט ולא משתף פעולה.

מוקדם יותר היום נפגשו סניגוריו של פליסיאן עם הפרקליטות, שבסופה נאמר להם כי יקבלו עוד הערב עדכון לגבי הסטטוס המשפטי שלו. אם יוחלט לבטל את האישום נגדו, מדובר במהלך דרמטי מאחר ולא ניתן יהיה להעמידו לדין בשנית, גם אם יצטברו נגדו ראיות חדשות ומשמעותיות.

אתמול התקבלה החלטה בהולה במשטרה לנסות ולחדש את החקירה בתיק שנראה שמתמוסס בימים האחרונים. על-פי גורם במשטרה, הוחלט במהלך הפגישה כי החקירה נגד חגי פליסיאן תימשך, זאת למרות שעדותו של עד המדינה התערערה לאחרונה. המטרה כעת היא לנסות ולחזק את הראיות הקיימות שהצטברו נגד פליסיאן, אלה שאינן קשורות לעד המדינה ואותן מגדירים במשטרה כקבילות.

סנגורו של חגי פליסיאן, עו"ד משה יוחאי, מסר לחדשות 2 Online, כי "זה עניין של זמן עד שהוא ישוחרר, הוא לא עשה את זה". אתמול טען הפרקליט כי "התיק נזל למשטרה והפרקליטות בין הידיים ועדיף שהשחרור ייצא לפועל כמה שיותר מוקדם".