יוסי בר-מוחא תובע מיליון שקל מרשות השידור בגין לשון הרע

זאת בגין כתבה על אגודת העיתונאים ששודרה ב"יומן" בערוץ 1 ■ טוען: "הכתב נסים מוסק נשכר באופן מיוחד ע"י רשות השידור ל'משימת חיסול' שמטרתה העיקרית היא בר-מוחא, ומטרת המשנה שלה היא אגודת העיתונאים"

אגודת העיתונאים בתל-אביב ויוסי בר-מוחא, העומד בראשה, תובעים מיליון שקל מרשות השידור ובכיריה בגין לשון הרע, בעקבות כתבה אודות האגודה ששודרה בינואר האחרון ב"יומן" בערוץ 1.

בתביעה - שהוגשה באמצעות עו"ד אילן בומבך גם נגד המנכ"ל יוני בן-מנחם, עוזרו זליג רבינוביץ', ראש חטיבת החדשות לשעבר משה נסטלבאום והכתב נסים מוסק - טוענת האגודה כי הכתבה נערכה בצורה מגמתית, במסגרת מה שנראה כסגירת חשבונות לכאורה. על-פי התביעה, חלקים בכתבה צולמו כבר בשנת 2012, אולם מידע זה לא נמסר לצופים.

"במהלך השנתיים האחרונות היו התובעים מודעים להכנתה של הכתבה, לאחר שנודע להם כי הכתב נסים מוסק נשכר באופן מיוחד על-ידי רשות השידור ל'משימת חיסול' שמטרתה העיקרית הינה בר-מוחא, ואילו מטרת המשנה הינה האגודה", נכתב בתביעה. "בשנתיים האחרונות שקד... על הכנת כתבה מגמתית ומשמיצה על התובעים, כאשר העילה 'הרשמית' לפרסומה היא סיקור הקמתו של ארגון העיתונאים החדש...

"היוזמה לכתבה זו הייתה של משה נסטלבאום, מנהל חטיבת החדשות, אשר תכנן במשך תקופה ארוכה לבוא חשבון עם התובעים, משום שהעזו להגיש מספר תלונות נגדו לנציבות שירות המדינה, וכן עתירות ותביעות נגד רשות השידור ובכיריה. בנוסף, נסטלבאום ביקש לבוא חשבון עם התובע, לאחר שהשניים הסתכסכו אישית".

על-פי התביעה, "נסטלבאום בחר לרתום את המשאב הציבורי החשוב שהוא הופקד עליו כדי לבוא חשבון עם התובעים שהגישו נגדו תלונות, קובלנות ואף עתירה לבג"ץ".

כמו כן, נטען כי למרות שהכתבה הוצגה כעוסקת בעזיבת העיתונאים את האגודות הוותיקות לטובת ארגון עיתונאים חדש, הכתבה עסקה אך ורק באגודת העיתונאים בתל-אביב.