מכשירי תנועה במו"מ למכירת זיכיון קרייזלר לסמל"ת

מקורבים למשא ומתן: עדיין קיים פער גדול בין הצדדים ■ קרייזלר האמריקאית נמצאת היום בבעלות מלאה של פיאט העולמית

איש העסקים מיכאל לוי, הבעלים של סמל"ת (יבואנית קבוצת פיאט וסובארו), מנהל מגעים ישירים עם צבי נטע, הבעלים של מכשירי תנועה (יבואנית קרייזלר וסוזוקי), סביב האפשרות למכירת זיכיון הייבוא של קרייזלר ללוי. גורמים מקורבים אישרו כי בחודשים האחרונים התנהלו מגעים בנושא, אולם מסרו "כרגע פערי המחיר גדולים בין שני הצדדים גדולים מאוד". לפי הערכות, מחיר הזיכיון עשוי להסתכם בעשרות מיליוני שקלים.

פיאט העולמית רכשה בינואר השנה את מלוא השליטה בקרייזלר-ארה"ב תמורת כ-4.3 מיליארד דולר, אולם בהסכמים שלה עם קרייזלר הבטיחה החברה לכבד את החוזים הקיימים של קרייזלר מול סוכניה בעולם. זיכיון הייבוא של קרייזלר בישראל נמצא בידי מכשירי תנועה עשרות שנים מתוקף הסכם ישיר עם קרייזלר ארה"ב ולצבי נטע יש גם קשרים הדוקים בצמרת חברה האמריקנית.

בענף מעריכים, שאם וכאשר תתבצע העברת הזיכיון ללוי היא לא תתבצע בכפייה על ידי היצרן, אלא רק בדרך של הסכם מסחרי בין שני הצדדים ובסכום לא מבוטל. פיאט וקרייזלר החלו לאחרונה לאחד את היצע הדגמים, המנועים והפלטפורמות שלהם ובשנים הקרובות יציעו שני המותגים מוצרים משותפים רבים תחת שמות שונים.

צבי נטע חתם לאחרונה על עסקה למכירת זיכיון הייבוא של פורשה בישראל לקבוצת אלייד, החברה האם של צ'מפיון, יבואנית פולקסווגן, תמורת מיליוני דולרים. מיכאל לוי השלים בסוף השנה שעברה את העסקה לרכישת יבואנית סובארו מגד זאבי, תמורת סכום כולל שמוערך ביותר מ-200 מיליון שקל. בענף מעריכים כי אם וכאשר תעבור קרייזלר ללוי, יופעל הזיכיון באמצעות חברת בת עצמאית ונפרדת משאר קבוצת סמל"ת.

קרייזלר סיימה את 2013 עם 721 מסירות, ירידה של 18% לעומת 2012. סמל"ת סיימה את 2013 עם 4,885 מסירות, לא כולל סובארו, עלייה של 16%.

בקבוצת סמל"ת סירבו להגיב על הידיעה. מקבוצת מכשירי תנועה נמסר כי "התנהלו מגעים בנידון עוד לפני שפיאט רכשה את מלוא הבעלות בקרייזלר אולם לאחרונה לא היו התפתחויות בנושא".