נתניהו ייפגש עם בכירי אפל ומייסד ווטסאפ בביקור בארה"ב

יחתום על הסכם שותפות אסטרטגית לקידום היחסים הכלכליים עם מדינת קליפורניה

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ייפגש עם צמרת תעשיות ההיי-טק האמריקאיות במהלך ביקור בן יום אחד בסיליקון ואלי, בשבוע הבא. רה"מ יגיע לוושינגטון ביום א' הקרוב לפגישה עם נשיא ארה"ב, ברק אובמה, ומחוקקים בקונגרס, ויישא נאום בוועידה השנתית של אייפ"ק, השדולה הפרו-הישראלית בארה"ב, קודם צאתו לקליפורניה.

במהלך הביקור בסיליקון ולי, יחתמו נתניהו ומושל מדינת קליפורניה, ג'רי בראון, על הסכם שותפות אסטרטגית לקידום היחסים הכלכליים בין שתי המדינות.

מטרת ההסכם היא להרחיב ולחזק את שיתוף הפעולה בתחומי התרבות, האקדמיה, הכלכלה והחדשנות. בהסכם יושם דגש על שימור מים, טכנולוגיות חלופיות לייצור אנרגיה, הגנת מערכות קיברנטיות, ביו-טכנולוגיה ובריאות, טכנולוגיות חקלאיות והשכלה גבוהה.

הסכם יפתח לחברות ישראליות גישה לרשת החדשנות IHUB של מדינת קליפורניה, שכוללת 16 אשכולות של קבוצות מו"פ, חממות טכנולוגיות, אוניברסיטאות ומעבדות, ארגוני פיתוח כלכלי, קבוצות עסקיות וקרנות הון סיכון. ישראל היא המדינה השלישית שתיהנה משת"פ כזה, אך בהסכם עמה יכללו רכיבים יחודיים לשת"פ המתוכנן בינה לבין קליפורניה.

נתניהו מתוכנן להיפגש עם ראשי חברות היי-טק בסיליקון ולי, ובכללם מייסד ווטסאפ, יאן קום, ובכירים באפל, קרן הון הסיכון סקויה, פלקסטרוניקס, לינקדאין, אי.ביי. ואחרים. מטרת השיחות היא לפתח דרכים לקידום שיתוף פעולה בין חברות אלה לבין גורמים ישראליים.