איך אתם משקיעים? גם בתחום זה הכל תלוי בגנים שלכם

מחקר חדש מגלה: אופי ההשקעה שנעדיף הוא לא בהכרח תוצר של ניסיון וידע ■ לסביבה בה גדלנו, ובעיקר לגנים שירשנו, יש השפעה רבה מאוד על סגנון ההשקעה שלנו כבוגרים

חוש מפותח לעסקים והגיון בריא הם מאפיינים אישיותיים חשובים בעולם ההשקעות, ואותם כדאי לפתח, אבל מחקר חדש טוען שההצלחה כמשקיע היא לא בהכרח מיומנות נרכשת - אלא גנטית.

ממחקר שערכו הכלכלנים הנריק קרונקוויסט ופרנק יוי מביה"ס הבינלאומי לעסקים סין-אירופה (CEIBS), יחד עם סטפן סייגל מאוניברסיטת וושינגטון, עולה כי עד 25% מההחלטות שאנו מקבלים בנוגע להשקעות נובעות מהגנטיקה הטבועה בנו.

לטענת החוקרים בבסיס קבלת ההחלטות שלנו בתחום ההשקעות נמצא הטבע, והסגנון בו נבחר להשקיע בבוא היום, נקבע ברובו כבר ביום הלידה. גורם נוסף בעל השפעה הוא כמובן הסביבה בה גדלנו ובה אנו חיים.

את המחקר ערכו החוקרים בשבדיה, בקרב 35 אלף תאומים בוגרים, זהים ולא זהים, ובו הם ביקשו לבחון את סגנון ההשקעה, דהיינו - האם מדובר במשקיעים המעדיפים להתמקד בערך הנכס, או כאלו שמחפשים בעיקר את הצמיחה. מהמצאים עלה כי בין התאומים הזהים הייתה התאמה כמעט מוחלטת בסגנון ההשקעה, זאת לעומת התאומים הלא זהים שימשו כקבוצת ביקורת לשם השוואה.

בראיון לאתר CNBC אמר אמש (ו') קרונקוויסט כי: "מצאנו שהגורם הוא הטבע, הטבע, והטבע - אלה הם הגנים בצירוף ההשפעה הסביבתית, המשפיעים על ההשקעות".

עוד עלה מהמחקר, כי השפעה לא מבוטלת יש כאמור גם לסביבה בה גדלנו ולצורת החיים. "משקיעים שגדלו במצוקה, עוני - לדוגמה, ותינוקות שנולדו במשבר הגדול - סביר כי יגדלו להיות משקיעים המחפשים את הערך הגבוה של הנכס", הסביר קרונקוויסט. לכך, יש כמובן השפעה גם לנכונות להתפתות לסיכונים.