חדשות הספנות

השוק אולי עולה מעל פני השטח אבל נחלש מתחת לפני השטח ■ כדאי לשים לב לכך שמדד מחירי ההובלה הימית היבשה החל לעלות

עברנו את פברואר. מה היה לנו בינתיים? ינואר דובי, פברואר שורי. תחילתה של שנה משוגעת. האם ניתן להסיר את אזהרת ירידות השערים? האם העובדה שמדד הנאסד"ק פרץ את רמת ההתנגדות שלו אומרת שהוא ימשיך ישר אל השיא ההיסטורי?

לדעתנו התשובה היא לא. השוק אולי עולה מעל פני השטח אבל נחלש מתחת לפני השטח. ישנם אינדיקטורים שונים שמראים זאת. יש המתקשים בסיטואציה כזו משום שהיא יכולה לגרום להחמצת רווחים כתוצאה מהקטנת חשיפה לשוק עולה. יכול להיות גם שבסופו של דבר המידע שמגיע מתחת לפני השטח ישתנה. כל אחד יכול לבחור את הדרך שבה הוא מתנהל. אנחנו השארנו את ההגנה על תיק קניון המניות וחושבים שמכה בשוק כלפי מטה עוד יכולה להגיע.

אחד הדברים שאתם יכולים לשים לב אליו זה המשך עליית מחירי הסחורות החקלאיות. זה מכבר הצגנו פה את פוטנציאל ההשקעה ב-DBA, ה-ETF שעוקבת אחרי מחיר הסחורות. עליית מחירי סחורות פוגעת ברווחיות של חברות רבות. טפטופי דיבורים על נזקי מזק האוויר לכלכלה מתחילים להגיע. יכול להיות שהם יהפכו למבול.

אזור המבחן לתחילת השבוע, ביחס ל- S&P500 , הוא 1840 - 1850. מהלך מתחת לאזור הזה יסמן את תחילתו של התיקון. נראה שהאסטרטגיה של לונג במניות הסקטורים החזקים והגנה עם אופציות PUT על המדד היא עדיין האסטרטגיה המועדפת. לפיכך כדאי להמשיך להחזיק גם במניות אנרגיה (נוסף לסחורות).

לאן שטות האוניות?

עוד נתון שכדאי לשים אליו לב הוא שמדד מחירי ההובלה הימית היבשה החל לעלות. זה מתחבר טוב מאוד לתרחיש עליית הביקוש לסחורות. עליית המדד יכולה להתפרש לשני כיוונים. מצד אחד - אולי סימן לצמיחה כלכלית. מצד שני, עוד גורם לעליית מחירים וירידת רווחי החברות. נקודתית, אפשר לקנות מניות של חברות הספנות הרלבנטיות. אנחנו בחרנו לתיק קניון המניות את DRYS. הגרף שלה נראה הכי טוב מבין האפשרויות, כנראה משום שזו חברה עם רמת מינוף גבוהה.

עוד בתחום שמשלב בין סחורות לאנרגיה, שווה לבחון את CZZ. החברה הברזילאית מגדלת סוכר, מיצרת אתנול, שני תחומים בעליה.

זיו סגל, מנכ"ל משותף בחברת BePlusDo-פיתוח כלים וטכנולוגיות אימון ואסטרטג ההשקעות של קרן הגידור Green Ocean. ziv@beplusdo.co.il. אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.