אלכסנדר לוין מנסה לצרף שותפים להשקעה בערוץ 10

בין היתר עלו שמותיהם של ולדימיר גוסינסקי וג.יפית ■ לוין מתעכב במתן תשובה סופית לבעלי ערוץ 10, שכן הוא מנסה לבדוק אם יוכל לגייס משקיעים נוספים

איש העסקים אלכסנדר לוין מנסה לגבש קבוצה להשקעה בערוץ 10, ואם ייכנס לערוץ, לא נראה שיעשה זאת לבדו.

ל"גלובס" נודע כי בשבועיים האחרונים מתעכב לוין במסירת תשובתו הסופית לבעל השליטה בערוץ 10, יוסי מימן, לאור העובדה שהוא מנסה למצוא שותף או שותפים שייכנסו יחד עמו להשקעה בערוץ.

חיפושיו של לוין נערכים בארץ ובחו"ל, ול"גלובס" נודע כי בין היתר פנה לוין למי שניהלה מגעים לרכישת הערוץ מול רון לאודר, הפרסומאית יפית גרינברג. כמו כן, עלה שמו של ולדימיר גוסינסקי, לשעבר בעל מניות בעיתון "מעריב", שניהל בעבר מגעים ראשוניים לרכישת מניות בערוץ.

בסביבתו של לוין מסרבים להתייחס לשמות, אולם מאשרים כי העניין של לוין, בעלי ערוץ 9, בערוץ 10 לא דעך. בימים אלה עובר הערוץ דובר הרוסית ממשרדיו בבניין קריית הממשלה שבתל-אביב לאולפנים חדשים במודיעין, שבהקמתם השקיע לוין עשרות מיליוני שקלים.

לוין, שצבר את עיקר ניסיונו בתחום התקשורת כמפיק בכיר בטלוויזיה הרוסית המתחדשת אחרי נפילת ברית-המועצות, מלווה באופן אישי את תהליך ההקמה והמעבר.

פגישה אחת בין הצדדים

כפי שדווח בראשונה ב"גלובס", מודל העסקה המתגבש של לוין מול ערוץ 10 הוא רכישת חובות הערוץ מבעל השליטה יוסי מימן בתמורה למניותיו.

נציגיו של לוין, ובהם מנכ"לית ערוץ 9 ויקטוריה גורדין, ביצעו בדיקה חשבונאית ראשונית על מצב הערוץ - וזו נמשכה יותר משבועיים. בעקבותיה התקיימה פגישה אחת בין לוין לבין בעל השליטה בערוץ, מימן. הפגישה הוגדרה כחיובית, אך לא נרשמה בה פריצת דרך משמעותית, ומאז לא חודשו ביניהם המגעים.

לפני עזיבתו של רון לאודר את מניותיו בערוץ 10 ומכירתם למימן בסוף שנת 2013, התנהלו מגעים בינו ובין אשת הפרסום יפית גרינברג, המוכרת בציבור כג. יפית. בימים אלה הקבוצה בראשותה של יפית הגישה הצעה לרכישת "זאפ", ולא ברור אם העניין שלה בערוץ 10 נותר בעינו.

עם זאת, בראיון שנתנה ל"גלובס" בסוף השנה שעברה אמרה גרינברג כי היא אינה מורידה מהפרק אפשרות כי עם המעבר לשיטת רישיונות, תשוב ותנסה להשתלב בערוץ טלוויזיה מסחרי.

נציגיהם של לוין, מימן, גרינברג וערוץ 10 לא הגיבו לדברים. את תגובתו של גוסינסקי לא ניתן היה להשיג.

בעלי המניות בערוץ 10
 בעלי המניות בערוץ 10