מחר תיפתח תחרות הרובוטיקה השנתית של FIRST

בחלק המרכזי בתחרות (FRC) עומדים להשתתף השנה 52 נבחרות מבתי ספר תיכוניים בארץ, במסגרתה הם נדרשו לבנות רובוט שיבצע משימות בסיסיות של משחק כדורסל, כגון קליעה ■ הקבוצות הזוכות יטוסו לגמר העולמי בסנט לואיס בארה"ב שיתקיים באפריל

בפעם התשיעית עתידה להיערך מחר ומחרתיים בתל אביב, תחרות הרובוטיקה של ארגון FIRST. בחלק המרכזי בתחרות (FRC) עומדים להשתתף השנה 52 נבחרות מבתי ספר תיכוניים בארץ, במסגרתה הם נדרשו לבנות רובוט שיבצע משימות בסיסיות של משחק כדורסל, כגון קליעה. הקבוצות הזוכות יטוסו לגמר העולמי בסנט לואיס בארה"ב שיתקיים באפריל.

היזם מאחורי ארגון First (For Inspiration and Recognition of Science and Technology) הוא דין קיימן, ממציא כלי התחבורה סגוויי, שייסד את תחרות הרובוטיקה ב-1989 מתוך מטרה לעודד את החינוך הטכנולוגי. כיום משתתפים בתחרויות השונות כ-200,000 תלמידים בגילאים 6-18 מכל העולם. בישראל, מתרחשת התחרות בחודש מרץ מדי שנה, וגם השנה יגיע קיימן לבקר בישראל. התחרות נתמכת ע"י מספר חברות טכנולוגיה, אחת מהבולטות שבהן היא ענקית השבבים קוואלקום.

התחרות כוללת גם שני חלקים נוספים:FLL - שמיועדת לגילאי 9-14, ו-Jr.FLL - לגילאי 6-8. במסגרת החלקים האלו אמורים הרובוטים שנבנים באמצעות חלקי לגו להתמודד עם אתגר שנתי, שהפעם עוסק בהתמודדות עם איתני הטבע. 48 בתי ספר בישראל יתחרו במסגרת ה-FLL, והקבוצה הזוכה תייצג את ישראל בתחרות הגמר העולמי - FLL World Festival.

אחת הקבוצות לנצח גם בתחרות הארצית היא Spirit 52, מתיכון הנדסאים בהרצליה, שבנו מערכת שמנסה להתמודד עם סופות חול בנגב. הקבוצה, ששיתפה פעולה עם גורמים ממשרד החקלאות וחקלאים בנגב, בנתה רובוט שינסה להאט את מהירות הרוח ולמנוע נזק חקלאי.