סופר-פארם יצאה במבצעים - הלקוחות שילמו עד 140% יותר

המבצעים: מוצר שני ב-5 שקלים, מוצר שני ב-50% הנחה ■ בפועל, אם חציתם את הכביש לסניף של רשת אחרת - שילמתם עשרות אחוזים פחות על אותם המוצרים ■ כך מוכרים לכם מבצעים שאין להם שום אחיזה במציאות

המילה "מבצע" מהלכת על הצרכן הישראלי כמו קסם ועושה פלאים של ממש. יוקר המחיה רק העמיק את כוחה. ככל שהצרכן נהר יותר אחרי מבצעים - כך הרשתות הקמעונאיות התחכמו להן. בפועל, במקרים רבים אין להצהרות אודות "מבצע" שום בסיס איתן, ותחת המילה "מבצע" מוכרים לנו לא אחת מוצרים במחיר גבוה יותר ממחירם השגרתי.

בשבוע שעבר יצאה סופר-פארם עם מבצע של מוצר שני ב-5 שקלים. על פניו זה נשמע מבצע אטרקטיבי, אבל כנראה שרק על פניו. סופר-פארם מכרה למשל חלב פנים של גרנייה 200 מ"ל במחיר של 60 שקל ליחידה. המוצר השני הוצע ב-5 שקלים. אם הצרכן קנה בסופר-פארם שתי יחידות, הוא שילם 32.5 שקל ליחידה.

אלא שבדיקה קלה מעלה כי בכל מקרה, מדובר בתמחור מופרז. מי שחצה את הכביש מסניף סופר-פארם בישפרו סנטר במודיעין לסניף שופרסל דיל, מצא את אותו המוצר בדיוק וללא כל מבצע במחיר של 25 שקל - פער של 140% ופער של 30% אם הלקוח קנה שתי יחידות.

דוגמה נוספת היא דיאודורנט לנשים של AXE. סופר-פארם מכרה יחידה ב-29 שקל ומוצר שני ב-5 שקלים. בשופרסל דיל מעבר לכביש נמכר באותה העת אותו הדיאודורנט במחיר מבצע של 12.9 שקל - פער של 32% (למוצר אחד) או 125% (בקניית שני מוצרים).

הרשתות הקמעונאיות נדרשות כל העת להתחדש במבצעים. אלה כרוכים לא אחת בהעלאת מחיר לצורך הורדתו במבצע. כך, בהפרש של חודש אחד בלבד, אפשר למצוא באותה רשת ובאותו סניף פערים של עשרות אחוזים על אותו מוצר בדיוק.

הנה דוגמה נוספת: לפני חודש הציעה סופר-פארם מבצע על חוט דנטלי Oral B. מחיר יחידה עמד על 21.2 שקל. המוצר השני נמכר בהנחה של 50%. יוצא אם כן שצרכן שרכש שני מוצרים שילם של 15.9 שקל ליחידה.

בשבוע שעבר נמכר אותו המוצר בסופר-פארם ללא מבצע ב-12.9 שקל ליחידה. צרכן שהתפתה למבצע של סופר-פארם שילם על המוצר 23% יותר מהמחיר השגרתי של המוצר ברשת. אם הוא לא התפתה לקנות שתי יחידות, שהרי לא מדובר במוצר שנגמר במהרה, הוא כבר שילם 64% יותר.

מסופר-פארם נמסר בתגובה כי "הרשת מציעה ללקוחותיה ליהנות לאורך כל השנה ממגוון רחב של מבצעים המתעדכנים לעתים תכופות".

מבצעים
 מבצעים