מלכת היופי עדיין רלוונטית?

בעידן טוויטר ופייסבוק עבר זמנה של ועדת מומחים לדירוג נשים לפי יופי

טקס בחירת מלכת היופי, יום ג' 21:00, ערוץ 2 רשת

משום מה דווקא הטקס הנכחד הזה מעורר בכל שנה את מחאת הפמיניסטיות, משל היה שריד אחרון לעידן שנדמה שכבר חלף מהעולם. האמת היא שדווקא משום כך אני מחבב אותו.

לטקס בחירת מלכת היופי יש בעיניי זוויות קומיות: מההנחיה הלא ברורה, דרך קטעים אמנותיים מביכים, הראיונות עם המתמודדות (לפחות הן למדו כבר לא לומר שהן רוצות להציל דולפינים ולכונן שלום עולמי), ההערה שנשמעת בסלון כל בית לאמור: "תראה את זאת, בשבת בים אני מוצא עשר יותר יפות ממנה" - וההכרה שמלכת היופי היא אכן, כן, יפה. ולבסוף גם משחק הניחושים: מי זה השמן/ערס שמעניק לה עכשיו פרס, מזיע כולו ונרגש יותר ממנה?

מה זה אומר? לא הרבה, כי בעידן של טוויטר ופייסבוק עבר זמנה של "ועדה מסדרת" של מומחים שמדרגת נשים צעירות לפי מדדים של מה שנתפס כיופי.

ואחרי ככלות הכול: נשים יפות, תחרות, דמעות של ניצחון, צילום עם החבר הנוכחי, פרידה מהחבר הנוכחי, רומן מתוקשר עם אמן/שחקן/זמר/איש עסקים. בין המשננים את הפסקה האחרונה יוגרל פטור של שנה מצפייה בגיא פינס.

סלפי מייד

טקס האוסקר ערוך ומתורגם, יום ג' 21:00, "הוט גולד" ו"יס 1"

האמת? גם בלייב טקס האוסקר לא היה משהו. את ה"סלפי" של אלן דג'נרס כבר ראיתם, גם את הקטע עם הפיצות. הזוכים ידועים גם הם, ובכל זאת, מי שרוצה את ההיילייטס מהאירוע, מוזמן לצפות בגרסה המקוצרת (שגם כך אורכה יותר משעתיים וחצי), בלי הפרסים האזוטריים, הפסקות הפרסומת ועוד מהדברים שגרמו לטקס המקורי לארוך יותר מ-4 שעות.

במשפט אחד: לחובבי סלבס בלבד.

* ציון: 7