אושרה ייצוגית: הרשת של פלאפון תומכת רק בתדר אחד

לטענת התובעת, כתוצאה מכך נוצרות בעיות קליטה משמעותיות וניתוקי שיחות

אושרה תביעה ייצוגית נגד חברת פלאפון בעניין בעיות קליטה אצל לקוחות. שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, יצחק ענבר, אישר היום (ג') ללקוחה של פלאפון בשם עדי קרני לנהל תביעה ייצוגית נגד החברה, בטענה כי רשת התדרים של פלאפון תומכת רק בתדר אחד מתוך שני התדרים בהם פועלים מכשירים סלולריים מסוגים שונים של לקוחות שנודדים אליה מרשתות מתחרות, בהם Blackbery 9700.

לטענת התובעת, כתוצאה מכך נוצרות בעיות קליטה משמעותיות וניתוקי שיחות בעיקר במקומות סגורים (בניינים, חניונים, מעליות, חדרים פנימיים וכו').

יצוין כי ההחלטה ניתנה לאחר שפלאפון, שכפרה בטענות נגדה, הסכימה שהתביעה תתברר כייצוגית.

לפי ההחלטה, הגדרת קבוצת התובעים היא "כל מי שבמהלך 7 השנים שקדמו להגשת תביעה זו ועד מתן פסק דין, הצטרף לשורותיה של פלאפון או עבר אליה מחברת סלולר אחרת, כאשר בידיו מכשיר טלפון נייד שנרכש שלא מפלאפון ושאינו תומך ברשת פלאפון באופן מלא, מבלי שעודכן במפורש מראש ובכתב בטרם ההתקשרות בדבר בעיות הקליטה הצפויות לו".

עילות התביעה הן הפרת חובות גילוי הקבועות בחוק הגנת הצרכן, ניצול מצוקת הצרכן, הפרת חובת תום-הלב במשא-ומתן, הפרת הסכם והפרת חובה חקוקה.

בבקשתה טענה קרני, באמצעות עורכי הדין מיכאל בך ורון לדרמן ממשרד מיכאל בך ושות', כי פלאפון מטעה את הלקוחות שמבקשים לנדוד אליה מחברות אחרות ומסתירה מפניהם את בעיות הקליטה.

פלאפון הגישה תגובה לבקשת האישור, בה טענה כי היא מיידעת את הלקוחות שמבקשים לנדוד אליה כי המכשיר לא יתמוך בשני תדרים, וכי לכן ייתכן שאיכות הקליטה לא תהיה רציפה או זמינה. בשלב מאוחר יותר טענה כי הוציאה גם הנחיות למוקדי השירות לעדכן בזאת את הלקוחות.

בתגובה לכך הציגה קרני ראיות ל-30 פניות נפרדות שבוצעו למרכזי השירות בהן הוסתר דבר קיומה של בעיה, וכאשר למרות שנשאלה השאלה במפורש, נאמר על-ידי נציג השירות כי לא תהיה כל בעיה.

לאחר שהתקיימו שתי ישיבות קדם משפט, הודיעה כאמור פלאפון כי היא מסכימה שהתביעה תתברר כייצוגית. לאור זאת התקיים היום דיון בהודעת פלאפון, בגדרה נעתר בית המשפט לתובענה הייצוגית במלואה.

לאור העובדה שהחליט לקבל את הבקשה לנהל את התביעה נגד פלאפון כייצוגית, חייב השופט את החברה לשאת בהוצאות המשפט של המבקשת בסך 75 אלף שקל. פלאפון צפויה להגיש כתב הגנה תוך חודש וחצי מהיום.