גדעון ביקל מקים מתחם קניות בהיקף 5,000 מ"ר ברעננה

מדובר במתחם שעתיד לכלול כ-5,000 מ"ר בנוי וכ-160 מקומות חנייה על מגרש בשטח כ-9 דונם בפינת הרחובות התדהר ווייצמן

מתחם קניות חדש יקום בכניסה הצפונית של איזור התעשייה של העיר רעננה. מדובר במתחם שעתיד לכלול כ-5,000 מ"ר בנוי וכ-160 מקומות חנייה על מגרש בשטח כ-9 דונם בפינת הרחובות התדהר ווייצמן.

בעל המגרש ויזם התוכנית הוא איש העסקים ויו"ר חברת אגרסקו גדעון ביקל. ביקל רכש את השטח בשנות ה-70 של המאה הקודמת מבעלי קרקע פרטיים ושינה את ייעודו בהמשך. נכון להיום קיימת על המגרש תב"ע מאושרת המאפשרת שימושים של היי טק, משרדים, מסחר ומלונאות. בעבר קודמה במקום תוכנית אחרת, לבניית מבנה משרדים ואף בוצעו עבודות חפירה ודיפון במגרש, אולם בסופו של דבר הפרויקט כולו לא הבשיל לכדי ביצוע. היום עומד השטח ריק וזמין לבנייה. את הפרויקט תשווק חברת עטייה נכסים ועל התכנון הופקד משרד האדריכלים בראלי, לויצקי, כסיף.

על פי התוכניות, יקום במקום מרכז בילוי וקניות בן שתי קומות שיכלול 150 חנויות ודוכנים שיכללו מסעדות, בתי קפה ושוק פתוח וגדול המורכב מחנויות קטנות בשם 'כרמל מרקט רעננה' בשטח של כאלף מ"ר. "על המגרש תב"ע מאושרת וכבר הצגנו תוכנית לעירייה", כך ביקל בשיחה עם "גלובס", "בקרוב נגיש את הבקשה להיתר בנייה. לאחר מכן נצא במכרז קבלנים לבחירת קבלן מבצע. זמן הבנייה הצפוי עומד על כ-15 חודש וההשקעה הכספית בבנייה צפויה לעמוד על עשרות מיליוני שקלים".

לדברי יו"ר גיאוקרטוגרפיה ד"ר רינה דגני שגיבשה את התוכנית הרעיונית למתחם: "באזור השרון שבו גרים כיום כחצי מיליון תושבים, קיים היצע מסחרי של מספר קניונים, אולם הצרכן הישראלי שבע ממרכזי מסחר שאין להם בידול אחד מהשני. לכן פורחים מחדש כיום, מוקדי בילוי כגון שוק מחנה יהודה ושוק הכרמל. המודל לפרויקט החדש הם השווקים הפתוחים 'LA Boqueria' בברצלונה והקובאנט גארדן בלונדון".