ההתעלמות מכבדי השמיעה תעלה לרשות השידור 200 אלף שקל

הסכום ישולם לארגון "בקול" כפיצוי על הפרת חובת הכתוביות בשידורים החיים של ערוץ 1, וזאת עקב תביעה ייצוגית ■ רשות השידור: "נושא הכתוביות הוסדר"

רשות השידור והרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו ישלמו 200 אלף שקל לעמותת "בקול" כפיצוי על הפרת חובת הכתוביות ללקויי שמיעה במהלך שידורים חיים - כך קבע השבוע בית המשפט המחוזי בירושלים בשבתו כבית דין לעניינים מינהליים.

ביולי 2012 הגיש עו"ד שלומי אבני, חבר ארגון "בקול", באמצעות עורכי הדין אסף פינק ונעמי מה-נעים ממשרדו, בקשה לתביעה ייצוגית נגד רשות השידור והרשות השנייה - זאת בדרישה לשדר את הכתוביות הסמויות בשידורים החיים של ערוץ 1 לצופי עידן פלוס, כנדרש בחוק, וכן לפצות את כבדי השמיעה על הפרת חובה זו במשך תקופה ממושכת.

לאחר הגשת התביעה הוחל לשדר כתוביות סמויות לצופי עידן פלוס, ובערך עד יוני 2013 היו בשידור תקלות ובעיות טכניות.

בפסק הדין ציין השופט דוד מינץ לטובה את ההתנהלות הרגישה סביב התביעה שעוסקת בנושא חשוב כמו הנגשה לבעלי מוגבלויות - והדגיש כי התביעה הביאה תועלת לא רק בסעד הכספי אלא גם בהבאת הפתרון לבעיה. הפיצוי שנפסק ישולם בנפרד על-די כל אחד מהגורמים הנתבעים.

מהרשות השנייה נמסר בתגובה: "הרשות מפיצה את שידורי 'עידן פלוס' תוך קיום חובותיה. לאחר שהתברר כי בתקופה מסוימת שידורי ערוץ 1 לא כללו כתוביות כנדרש, הסכימה הרשות השנייה לצורכי פשרה ותוך מתן משקל לכך שהגורם שנפגע הם כבדי השמיעה, להשתתף בפיצוי".

מרשות השידור נמסר בתגובה: "מדובר בהסדר פשרה שקיבל תוקף של פסק דין, במסגרתו לא הוטלה אחריות כלשהי על רשות השידור. למותר לציין כי נושא הכתוביות הוסדר לא מכבר".