מחזור המכירות של H&M בישראל - כ-450 מיליון שקל

פותחת בטבריה את הסניף ה-14 בישראל ■ המנכ"ל גלעד קרונר: "קסטרו היא המתחרה הכי חזקה שלנו. זארה מתחרה במובן מסוים, למרות שהיא יותר יקרה"

3 שנים אחרי שחנכה בישראל את הסניף הראשון בישראל, בקניון עזריאלי בתל-אביב, רשת האופנה H&M ממשיכה להתרחב: מחר (ד') תפתח הרשת את הסניף ה-14 בישראל, בקניון ביג פאשן דנילוף בטבריה.

הסניף החדש, שישתרע על שטח של 1,400 מ"ר, מצטרף לסניפים הפועלים בקניון עזריאלי בתל-אביב, בקניון מלחה בירושלים, בגרנד קניון בחיפה, במרכז G בכפר-סבא, בקניון הגדול בפתח-תקווה, בקניון השרון, בקניון רחובות, בקניון שבעת הכוכבים בהרצליה, בקריון בקריית ביאליק, בקניון בת-ים, בביג פאשן נצרת, בגרנד קניון באר-שבע ובקניון לב חדרה.

לפי הערכות, מחזור המכירות של הרשת חצה אשתקד את קו ה-450 מיליון שקל (ללא מע"מ). הרשת מעסיקה 990 עובדים, והשטח המסחרי הכולל שלה עומד על 23 אלף מ"ר. בנוסף, לרשת יש מרלו"ג בחולון המשתרע על שטח של 11,900 מ"ר.

מנכ"ל הרשת בישראל, גלעד קרונר, אמר ל"גלובס" כי הרשת תמשיך לפתוח 2-3 סניפים בכל שנה. לדבריו, "אנחנו רווחיים ורוצים להשתפר. ב-3 השנים האחרונות לא היו כאן ביקורים של המנהלים הבכירים של החברה העולמית, וזה מעיד על משהו. אנחנו נתפסים כהצלחה. אנחנו ממשיכים עם הדרך שלנו שמובילה לתוצאות שאנחנו מרוצים מהן".

- מי המתחרה הכי חזק שלכם?

"יש מתחרים טובים. אלה שקרובים יותר באופי ההתנהלות, במחירים ובקולקציות, יותר טובים. קסטרו היא המתחרה הכי חזקה. היא מנסה להיות H&M הישראלית, והיא יחסית קרובה אלינו. זארה היא מתחרה במובן מסוים, למרות שהם התרחקו מאיתנו בשנים האחרונות גם בעולם. הם יותר יקרים, ויש להם פחות פריטים למ"ר".

- איך התחרות עם רשת פוראבר 21?

"הם התחילו חזק, ובתחילת הדרך הרגשנו את ההשפעה שלהם, במיוחד בכל הקשור לבגדים לצעירות, והרגשנו קצת ירידה. מאז חזרנו לאיפה שהיינו".

- The Children's Place נכנסים עכשיו לישראל. לפחות בצפון אמריקה זהו מותג מצוין, עם מחירים מעולים, והוא ממוקד בילדים.

"תחום הילדים הוא חלק חזק מאוד ברשת. יש לנו קולקציה רחבה, והמחירים שלנו הם הכי טובים בשוק. אנחנו בודקים את עצמנו כל הזמן".

- תיאלצו להוריד מחירים?

"אני כרגע לא חושב להוריד מחירים, כי המחירים שלנו אטרקטיביים כבר היום".