קמהדע מתחילה ניסוי מתקדם לטיפול בילדים חולי סוכרת

בסוכרת נעורים, היכולת של תאי הלבלב לייצור עצמי של אינסולין נפגעת ועם הזמן הם נהרסים באופן הדרגתי, בעקבות התקפה אוטואימונית רציפה

קמהדע הכריזה היום (ד') על תחילת ניסוי קליני, שלב 2/3 בתכשיר Glassia, מוצר האלפא-1 אנטיטריפסין (AAT) של קמהדע לטיפול בילדים חולים שאובחנו לאחרונה כסובלים מסוכרת מסוג 1 (T1D), הידועה גם כסוכרת נעורים.

בסוכרת נעורים, היכולת של תאי הלבלב לייצור עצמי של אינסולין נפגעת ועם הזמן הם נהרסים באופן הדרגתי, בעקבות התקפה אוטואימונית רציפה (התקפה של מערכת החיסון העצמית). לאורך זמן, המחלה מחמירה וישנה פגיעה אנושה בתאי הלבלב וכתוצאה מכך ביכולתם להפריש אינסולין. לכך יש השפעה ישירה על האיזון הסוכרתי, ובסופו של דבר, נוצרת תלות מלאה באינסולין ממקור חיצוני.

במחקר ישתתפו כ-190 ילדים שאובחנו לאחרונה כחולים בסוכרת נעורים. המשתתפים יטופלו ב-4 מרכזים רפואיים בישראל, וייתכן שבעתיד יורחב הניסוי למרכזים נוספים במדינות אחרות. המחקר המתוכנן כמבוקר פלסבו (אינבו) וכפול סמיות יבדוק את יעילות הטיפול של GLASSIA הניתנת באמצעות עירוי בשימור יכולת הלבלב לייצר אינסולין ומניעת התקדמות המחלה, הגורמת לסיבוכים עתידיים וכן יעריך את בטיחות וסבילות הטיפול.

נזכיר כי קמהדע דיווחה בעבר על נתונים ראשוניים חיוביים מניסוי ההמשך של ניסוי שלב 1/2 עם תכשיר ה-Glassia לטיפול בילדים חולים שאובחנו לאחרונה עם T1D.

"זוהי הזדמנות מרגשת מאוד עבור קמהדע להביא תרופה חדשה ומבטיחה לחולי סוכרת הנעורים שאובחנו לאחרונה כחולים במחלה. המידע שאספנו עד היום מעודד אותנו להתקדם עם מחקר זה", אמר מנכ"ל החברה, דוד צור.