משרד התקשורת בתגובה לעתירת בזק: התנהלנו בשקיפות

טוען: כל הטיוטות של פרונטיר הן טיוטות שלא אמורות לעבור למפעילים; המשרד מנהל שימוע ציבורי בשקיפות ואינו מסתיר מסמכים ■ בזק: "למרות הנטען ע"י משרד התקשורת, לא נמסרו לנו כל הנתונים הרלוונטיים לשימוע"

משרד התקשורת, באמצעות הפרקליטות, הגיב לעתירה שהגישה נגדו בזק בעקבות סירובו להעביר מסמכים ולהתנהל בשקיפות.

העתירה הוגשה לאחר שבזק החליטה לעתור לבג"ץ משלא נענתה בקשתה לקבלת מסמכים, וזאת במסגרת השימוע שעורך משרד התקשורת על קביעת אסדרה חדשה בשוק התקשורת, אסדרה הקרויה השוק הסיטונאי, שתאפשר לרכוש תשתיות מבזק על-ידי מתחרותיה. התגובה נכתבה על-ידי דנה בריסקמן ממחלקת הבג"צים.

תגובת משרד התקשורת היא שהמשרד מנהל הליך של שימוע ציבורי בשקיפות, ושהוא אינו מסתיר מסמכים כפי שטוענת בזק.

לדברי המשרד, במסגרת פרסום העבודה של חברת הייעוץ שקבעה את מחירי השימוש בתשתיות בזק, כל המסמכים שהועברו לה על-ידי חברת הייעוץ פרונטיר הם מסמכים שהם בעצם טיוטות ולא מסמכים סופיים.

לשיטת המשרד, כל המסמכים שהועברו אליה על-ידי פרונטיר אינם חלק מהשימוע, והם למעשה מסמכים פנימיים שמוגדרים כטיוטות, ולכן הם לא חלק מהשימוע.

נציין כי בעבר ולאורך השנים שחלפו מאז תחילת העבודות, בכירים במשרד התבטאו בשיחות סגורות כי יש בידיהם את העבודה וההמלצות של פרונטיר.

החשש הגדול של בזק ושל כלל המפעילים בשוק התקשורת הוא שהמספרים וההמלצות של פרונטיר עברו לכאורה שיפוצים על מנת להתאימם למספרים שמשרד התקשורת רצה. זו הסיבה שבזק דרשה את המסמכים המקוריים כדי לדעת כיצד הגיעו המשרד ופרונטיר למספרים שאליהם הגיעו.

עוד נטען בתגובת משרד התקשורת כי בזק מנסה להרוויח זמן דרך העתירה, וכי היא אינה מעוניינת בשוק הסיטונאי, ולכן זו דרכה לעכב את התהליך.

בנוסף, המדינה טוענת כי משרד התקשורת התנהל בשקיפות והציג לכלל המפעילים מודלים שונים שלפיהם קבע את העלויות. המשרד שלח לינקים לעבודות אלה, שנערכו בין היתר במדינות כמו שבדיה, נורבגיה, דנמרק ועוד. ואולם, מסתבר כי הלינקים לאותם דוחות כתובים בשפות המקומיות, כך שהמפעילים למעשה נדרשים לתרגמם משבדית או מדנית על מנת להבין כיצד עבדה חברת הייעוץ ומהיכן נלקחו נתונים ומדדים השוואתיים ששימשו לעבודה המתייחסת לישראל.

מבזק נמסר בתגובה: "למרות הנטען על-ידי משרד התקשורת, לא ניתנו לבזק כל הנתונים הרלוונטיים לשימוע. תגובת משרד התקשורת לבג"ץ מתעלמת מהטענות המהותיות של בזק, רצופה סתירות פנימיות ואינה עולה בקנה אחד עם אופיו של השימוע, שעוסק אך ורק בתעריפים ובמודל כלכלי. לפיכך מוטב כי משרד התקשורת ינהג בשקיפות ובהגינות כלפי בזק, בניגוד לדרך בה הוא פועל כעת, ויגיש את כל המסמכים, כדי שהחברה תוכל להגיב באופן מושכל לשימוע".