מש' הבריאות נתן תוספות פיקטיביות לנהג המנכ"ל ויו"ר הוועד

במשרד טענו היום כי התוספת ניתנה לכל הנהגים, אולם גורמי האכיפה מתעקשים כי מדובר רק ב-3 עובדים מיוחסים

שרת הבריאות יעל גרמן הלינה לאחרונה על מה שכינתה "חגיגת שכר" ו"ניפוח שכר" בבית החולים הדסה, חגיגה לכאורה שכללה בין היתר תוספות פיקטיביות בגין כוננויות שונות לעובדי מנהלה שאינם נדרשים בכלל לכוננות. היום מתברר כי הנהלת המשרד העניקה בעצמה תוספות פיקטיביות כאלה ל-3 עובדים: נהגו האישי של המנכ"ל פרופ' רוני גמזו, יו"ר ועד העובדים המשמש כרכז תחבורה ועובד נוסף המשמש כמנהל תחום התחבורה במשרד.

מדובר בתוספת בגין "כוננות שבת" שמגדילה את השכר ב-1,500 שקל בממוצע בחודש, אשר ניתנת רק לעובדים בבתי חולים ולא לעובדי המשרד. מסתבר כי הנהלת המשרד פנתה מבעוד מועד לנציבות שירות המדינה כדי לאשר את התוספת, אולם בנציבות סירבו בתוקף. למרות הסירוב הזה, הנהלת המשרד העניקה כאמור את התוספות וזאת על אף שמערכת השכר אמורה לחסום באופן אוטומטי תוספות דומות. מי שגילה את הדבר הוא חשב המשרד אבי ברף, שדיווח על כך לנציבות שירות המדינה.

"עלבון לאינטליגנציה"

במשרד הבריאות טענו בתגובה כי "הנהלת משרד הבריאות עושה ככל יכולתה לשפר את תנאי השכר של העובדים בדרגות הנמוכות. הכול כמובן צריך להיעשות על פי הכללים. ברור, שכאשר העשייה בתחום היא כה רבה וכוללת בקשות לתוספת של משרות, כוננויות, מאות דרגות וקידום ניידות רכב, יש לעיתים טעויות. תוספת זו ניתנה לחמישה נהגי המטה אשר מופעלים לעיתים בשבתות, ולאחר שהתבררה הטעות הנושא תוקן".

אלא, שגורמי האכיפה בשירות המדינה מאוד לא אהבו את התגובה הזו. גורם בכיר שמעורה בפרשה טוען בתוקף כי נתוני השכר מעידים על כך שהתוספת ניתנה ל-3 עובדים בלבד, ולא לכל הנהגים. "הניסיון להציג מעשה חמור של מנהל לא תקין שנעשה במודע ובידיעה מוחלטת שהינו בניגוד לכללים כ'טעות', הוא עלבון לאינטליגנציה בעיקר של הציבור", אמר הגורם בשיחה עם "גלובס". לדבריו, כלל לא מדובר בעובדים "בדרגות נמוכות" כפי שטענו במשרד הבריאות, אלא בעובדים המשתכרים 20-25 אלף שקל ברוטו בחודש. מדובר לדבריו בעובדים מיוחסים מתוקף קרבתם למנהלים הבכירים ביותר במשרד הבריאות, ועל כן מדובר בהעדפה פסולה לכאורה על פני עובדים שאין להם השפעה מיוחדת על הדרג הניהולי.

גורמים במערכת הבריאות הודו היום כי העובדים המדוברים כלל לא נדרשים לעבוד בשבת, כאשר באופן פרדוקסלי דווקא בעלי תפקידים במשרד שכן נדרשים לכך אינם מתוגמלים בהתאם.

מנציבות שירות המדינה נמסר בתגובה: "מדיניות נציבות שירות המדינה והממונה על השכר הינה שאין לשלם כוננויות שבת הנהוגות בבתי החולים הממשלתיים לעובדי משרד הבריאות (במיניסטריון). פניית המשרד מבעוד מועד לנציבות שירות המדינה לבחינת הענקת כוננויות שבת לנהגים במשרד נענתה בשלילה. בהמשך לפניית חשב משרד הבריאות לנציבות שירות המדינה בנדון ניתנה הנחייה להפסיק לאלתר את תשלום כוננויות השבת לעובדים אלו, ולמיטב ידיעתנו היא בוצעה".