תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

הפד: שוק המניות דחף את שווי משקי הבית לשיא ב-2013

לפי נתונים שפרסם הבנק המרכזי, השווי הנקי של משקי הבית האמריקאיים גדל בכ-14% בשנה שעברה לרמה של 80.66 טריליון דולר ■ הגידול מיוחס בעיקר לגאות בשוק המניות ולהתאוששות בשוק הדיור

נדלן ארה"ב / צילום: רויטרס
נדלן ארה"ב / צילום: רויטרס

שווי משקי הבית בארה"ב גדל בכ-10 טריליון דולר ב-2013, בעיקר בשל הגאות בשוק המניות וההתאוששות בשוק הדיור. כך לפי נתונים שפרסם היום (ה') הפדרל ריזרב.

לפי הנתונים, השווי הנקי של משקי הבית האמריקאיים, גדל בכ-14% בשנה שעברה לרמה של 80.66 טריליון דולר. ברבעון האחרון לבדו, השווי גדל ב-3 טריליון דולר.

מרבית הגידול בשווי משקי הבית, כ-5.6 טריליון דולר, מיוחס לעלייה בשוק המניות, כאשר מדד ה-S&P טיפס בכ-30% ב-2013. לעומת זאת, העלייה בערך הבתים תרמה לגידול של 2.3 טריליון דולר בשווי משקי הבית, כך לפי נתונים של מדד קייס-שילר.

למרות השיפור המהותי בשווי משקי הבית, מחקר שערכה מדינת אוהיו מראה כי לא כל משקי הבית בארה"ב נהנו מהצמיחה. למעשה, נכון לאמצע 2013, השווי הנקי הממוצע של משקי הבית היה נמוך ב-14% מרמת השיא שנרשמה ב-2006.

הנתונים של הפד, לעומת זאת, מראים כי בחישוב ריאלי שווי משקי הבית האמריקאיים טיפסו רק ב-4% מעל הרמות שנרשמו ב-2006. כלומר מדובר בשיא חדש. ואולם, במחקר שערכה אוהיו צויין כי הפד כולל בנתונים שהוא מפרסם גם מידע על ארגונים ללא מטרת רווח וכן חשבונות של אזרחים מחוץ לארה"ב, ומנגד אינו כולל את הגידול באוכלוסיה באותה תקופה.