מרוסיה באהבה: תוכנת ריגול שהוחדרה למחשבים אסטרטגים

לפי ההערכות תוכנת הריגול הוחדרה למאות מחשבים של בכירים בממשלת ארה"ב ואירופה ■ אנשי מודיעין וביטחון מערביים טוענים כי התוכנה, שזכתה לשם טורלה (TURLA) היא מלאכת ידה של ממשלת רוסיה

שובה של המלחמה הקרה? תוכנת ריגול מתוחכמת הוחדרה למאות מחשבים של בכירים בממשלת ארה"ב ואירופה, כך סבורים מומחים לאבטחת מידע במערב.

לפי דיווח ב"רויטרס", אנשי מודיעין וביטחון מערביים טוענים כי התוכנת הריגול, שזכתה לשם טורלה (TURLA) היא מלאכת ידה של ממשלת רוסיה והיא בעלת סממנים דומים לתוכנת הריגול הרוסית שהוחדרה לצבא ארה"ב ב-2008. ההערכות הללו מבוססות על עבודת ניתוח של האקרים ומומחי סייבר שהצליחו לגלות מספר קורבנות שאל המחשבים שלהם הוחדרה התוכנה.

"זוהי תוכנת ריגול מתוחכמת הקשורה לתוכנות ריגול רוסיות אחרות שעושות שימוש בהצפנה ומוחדרות לממשלות המערב", אומר ג'ים לויס, בכיר במרכז ללימודים אסטרטגיים ובינלאומיים בוושינגטון.

אולם, מומחי ביטחון טוענים כי למרות שנראה כי הטורלה היא תוכנת ריגול רוסית, בלתי ניתן לאמת את החששות הללו אלא אם כן מוסקבה תיקח אחריות. הם מציינים בנוסף כי מפתחי תוכנות ריגול נוקטים באמצעים שונים במטרה להסוות את הזהות שלהם ובייחוד ההאקרים של ממשלת רוסיה, הנחשבים למומחים ונאמנים מאוד לממשל ועושים את כל הפעולות הנדרשות במטרה להסתיר כל עקבות של ממשלת רוסיה.

הטורלה עלתה לתודעה הציבורית השבוע כאשר חברת אבטחת המידע הגרמנית G DATA פרסמה דוח על הוירוס המתוחכם שזכה תחילה לכינוי אורובורוס.