"ממליצים על חשיפה מנייתית גבוהה יותר לשווקים בחו"ל"

כלכלני לאומי: "רמת המרווחים באפיק הקונצרני בישראל נמוכה ואינה משקפת באופן מספק את הסיכון"

"אנו ממליצים על חשיפה מנייתית גבוהה יותר לשווקים בחו"ל על פני השוק המקומי בשל חשיבות הפיזור והפוטנציאל הטמון בחלק מן השווקים הגלובאליים בדגש על השוק האירופי". כך כותבים כלכלני בנק לאומי בסקירתם השבועית על שוק ההון.

ובשוק המניות הישראלי, בלאומי ממשיכים להעדיף את מדד ת"א 75 על פני מדד תל אביב 25, תוך הערכה שחברות השייכות למדד ת"א 75 ייהנו יותר, בממוצע, מהשיפור בכלכלה העולמית.

לגבי שוק האג"ח העולמי מעריכים כלכלני לאומי כי התשואות בחלק הארוך של העקומים המרכזיים בחו"ל, וכפועל יוצא מכך גם בשוק המקומי, צפויות להמשיך ולעלות בטווח הזמן הבינוני (לאורך השנתיים-שלוש הקרובות), וזאת כתלות בהמשך השיפור בכלכלת ארה"ב (ובמידה מסויימת גם בכלכלת אירופה). "מומלץ להימנע מאג"ח ממשלתיות של המדינות המפותחות המרכזיות (ארה"ב, גרמניה, יפן)".

בלאומי ממליצים על חשיפה גבוהה לאג"ח ממשלת ישראל תוך התמקדות במח"מ בינוני-קצר, בחלוקה מאוזנת בין האפיק השקלי לצמוד. זאת, למרות סביבת האינפלציה הנמוכה, ובשל העובדה שמחירי האיגרות בשוק כבר מגלמים ציפיות לאינפלציה נמוכה בשנים הקרובות.

ככלל, מומלץ על החזקה נמוכה של אג"ח קונצרני בחו"ל, תוך התרכזות בדירוגי השקעה נמוכים (רמת סיכון גבוהה) ומח"מ קצר/בינוני. עם זאת, "לנוכח עליית התשואות בחלק הבינוני של העקום במהלך השנה האחרונה, והערכה שמעתה מגמת העלייה בתשואות לא תהיה מהירה, ניתן להסיט חלק מההחזקה באפיק לאגרות במח"מ בינוני תוך הקטנה מסוימת ברמת סיכון האשראי על ידי עלייה באיכות דירוגי האגרות".

באפיק הקונצרני בישראל "רמת המרווחים נמוכה ואינה משקפת באופן מספק את הסיכון. לכן יש להחזיק חשיפה נמוכה לאפיק, תוך התמקדות בסדרות של חברות תזרימיות בדירוגי השקעה בינוניים ובעלות מח"מ קצר (עד 3 שנים)".