תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

"לשוק הזה יש עוד מקום לעלות, אבל הקצב יהיה מתון"

אנליסטים ומנהלי השקעות בארה"ב מעריכים כי גם השנה המדדים בוול סטריט יתקדמו ■ "השוק עולה כבר יותר מ-600 ימים ללא תיקון של 10% או יותר בעוד שהממוצע עומד על תיקון כזה כל 161 ימים"

המסחר בתל אביב  בורסה  וול סטריט  /  צלם: רויטרס
המסחר בתל אביב בורסה וול סטריט / צלם: רויטרס

המדדים בוול סטריט ממשיכים קדימה ולאחר פתיחה צולעת לשנת 2014, בשבועיים האחרונים שוב העפיל מדד ה-S&P 500 לשיא חדש ומדד הנאסד"ק עלה לשיא חדש מאז אפריל שנת 2000.

יש לא מעט מניות ומגזרים שנראים מנופחים מאוד אולם בסך הכל מעריכים מרבית האנליסטים ומנהלי ההשקעות בוול סטריט כי השוק לא הגיע למצב בועתי וגם ב-2014 המדדים המובילים ימשיכו להתקדם.

מאז השפל של מארס 2009 זינק ה-S&P 500 בכ-177% וסקטור הפיננסים עלה בכ-250% אבל עדיין נמוך בכ-60% מהשיא של 2007.

מנהלי השקעות ואנליסטים התראיינו ל-CNBC ורובם מעריכים כי הראלי צפוי להימשך גם השנה. ביום שני הקרוב ייכנס שוק השוורים לשנתו השישית, מה שמעורר חששות מתיקון חד או מפולת בקרב אחרים.

"למעשה חזרנו לאחרונה לסביבת שוק נורמלית, רגילה", אומר Sam Stovall, אסטרטג ראשי ב-S&P Capital IQ. עם זאת, הוא מעריך שהשוק מתוח מאוד מכיוון שלא עבר תיקון משמעותי במשך תקופה ארוכה. "אם לא יחול שינוי לרעה בכלכלה מדד ה-S&P 500 צפוי לעלות עד סוף השנה ל-1,940 נקודות אבל בדרך יהיו תיקונים, אולי משמעותיים".

"כעת המיקוד שלנו עובר יותר ויותר לביצועי הכלכלה, לאחר שבשנים האחרונות עקבנו הרבה אחרי המדיניות המוניטארית", אומר Jim McDonald, מנהל השקעות ראשי ב-Northern Trust. "השוק צריך לראות צמיחה אורגנית וממושכת בכלכלה".

"התסריט המרכזי שלנו הוא צמיחה חזקה יותר בחצי השני של השנה והשוק צפוי להגיב בהתאם. השוק יכול לעכל ריבית גבוהה יותר אם היא לא עולה בגלל אינפלציה אלא בגלל צמיחה חזקה יותר".

Gary Thayer, אסטרטג מאקרו ראשי ב-Wells Fargo Advisors, מעריך שמדד ה-S&P 500 יטפס ל-1,975 עד 2,025 נקודות עד לסוף השנה. "הכלכלה מחלימה ויש עוד הרבה מקום לצמיחה. אם מסתכלים על נתונים כמו חובות הצרכנים רואים מצב דומה לזה של תחילת שנות ה-80' או ה-90' וזה טוב".

"אם לא יהיו זעזועים בכלכלה העולמית, שוק המניות בניו-יורק ימשיך לעלות גם השנה במקביל להתחזקות הכלכלה", הוא אומר.

מקדונלד מעריך כי יש שני תסריטים עיקריים לסיום השוק השורי. "או שהכלכלה תחלש מסיבה כלשהי או שהיא תתחזק מאוד ואז הפד יעלה את הריבית במטרה לצנן את הכלכלה". התסריט הראשון יותר ריאלי לדעתו.

"השוק עולה כבר יותר מ-600 ימים ללא תיקון של 10% או יותר בעוד שהממוצע עומד על תיקון כזה כל 161 ימים. השוק הזה מאוד מתוח ולכן עולה הסבירות לתיקון משמעותי בחודשים הקרובים, אולי בקיץ כמו שקורה בדרך כלל", הוא אומר.