מייסדי וויביה בסטארט-אפ בתחום הירידה במשקל

דרור צדר, דניאל טל ואבי סמילה, עוזבים את קונדואיט ועובדים על מיזם חדש בשם Meta Flow - שימוש בטכנולוגיה ייחודית שמשלבת חומרה, תוכנה ובסיס מדעי עשיר שמביאה לירידה במשקל

כמעט 3 שנים אחרי שנרכשו ב-45 מיליון דולר על-ידי קונדואיט, עזבו מייסדי חברת הסטארט-אפ Wibiya את חברת האינטרנט הישראלית לטובת מיזם חדש. ל"גלובס" נודע כי לפני כחודשיים החליטו דרור צדר, דניאל טל ואבי סמילה, שלושת מייסדי Wibiya לעזוב את קונדואיט, אליה הצטרפו במאי 2011, לאחר שחתמו על עסקה למכירת החברה שהקימו לטובת החברה הנס ציונית.

כחלק מהעסקה נשארו צדר, טל וסמילה בחברה כמחלקה נפרדת והצטרפו לבניין קונדואיט בפארק המדע בנס ציונה. אך בחודשים האחרונים עברה קונדואיט שינויים רבים, כשהעיקרי שבהם הוא מכירת פעילות סרגלי הכלים שלה לחברת Perion ולמעשה מיזוג של שתי הפעילויות לתוך חברה אחת שנסחרת בבורסה. כך, מה שנשאר מקונדואיט הגדולה הוא בעיקר עסקי המובייל ודפדפן האינטרנט U, שפיתחה החברה ומבוסס ברובו על המנוע שעליו עובד דפדפן כרום הפופולרי של גוגל.

באוקטובר האחרון החליטו בקונדואיט לסגור את פעילות Wibiya בחברה ולפצל את עובדיה בין המחלקות השונות, כולל בזו של סרגלי הכלים שעברה למעשה לפריון. בעקבות מהלכים אלה החליטו השלושה לעזוב בדצמבר האחרון את קונדואיט ולצאת לדרך חדשה.

ל"גלובס" נודע כי השלושה עובדים על מיזם חדש בשם Meta Flow, שעוסק בפיתוח מוצרים חדשניים שאמורים לשנות את תעשייה הירידה במשקל על-ידי שימוש בטכנולוגיה ייחודית שמשלבת חומרה, תוכנה ובסיס מדעי עשיר. השלושה סירבו להגיב ולהתייחס לחברה החדשה, אך נודע כי אליה הצטרפו גם שתי מייסדות נוספות שמגיעות מהעולם המדעי.

חברת Wibiya הוקמה ב-2008 על-ידי השלושה ועסקה בפיתוח סרגלי כלים שיושבים אונליין על האתרים עצמם. זאת, בניגוד לפעילות העיקרית של קונדואיט ברוב שנותיה, שכללה סרגלי כלים להורדה. בקונדואיט החליטו להכניס את היד לכיס ולהוציא 45 מיליון דולר כדי לרכוש את Wibiya ובכך להרחיב את פורטפוליו סרגלי הכלים שהם מציעים למפרסמים.

חברת Wibiya ריכזה בזמנו כמה משקיעים מוכרים בתעשייה, בהם יוסי ורדי ובנו עודד, שלמה נחמה לשעבר יו"ר בנק הפועלים, ג'ף פולבר, משפחת סטימצקי ואחרים. על-פי הפרסומים בזמנו, צדר וטל קיבלו כל אחד כ-9 מיליון דולר, בעוד סמילה קיבל כ-3.5 מיליון דולר.