חברת מובלי מצטרפת לבורסה הפרטית החדשה של הנאסד"ק

מנכ"ל ואחד ממייסדי מובלי, משה חוגג: "מהלך זה יאפשר למובלי לספק ערך מוסף לבעלי המניות שלנו דרך פלטפורמה חדשנית"

כחודש אחרי שבורסת הנאסד"ק הכריזה על הקמת בורסה משנית חדשה למסחר במניות של חברות פרטיות בשם NASDAQ Private Market, הודיעה בסוף השבוע חברת הסטארט-אפ הישראלית Mobli כי היא מצטרפת לבורסה החדשה, שהתחילה לפעול רק לפני ארבעה ימים והוכרז עליה לפני כחודש.

למעשה, הבורסה מגיעה באיחור משמעותי לטרנד שכבר שוטף את תעשיית ההיי-טק בשנים האחרונות. עם חברות גדולות כמו פייסבוק וטוויטר, הבורסות המשניות למסחר במניות ואופציות של חברות פרטיות תפסו תאוצה ומשכו הרבה תשומת לב.

זאת, לאור העובדה שלראשונה ניתן היה לעובדי חברות פרטיות מובילות למכור את המניות שלהן למשקיעים חיצוניים. אפשרות זו הקפיצה את השווים של החברות הפרטיות. עם זאת, בשנה האחרונה, עם הנפקת פייסבוק וטוויטר שהיו שתי השחקניות הדומיננטיות, ירד מעט קרנן של הבורסות הפרטיות.

ובכל זאת, קבוצת OMX, המפעילה את בורסת הנאסד"ק, החליטה לשלב ידיים עם חברת Sharepost, אחת הבולטות בתחום המסחר במניות של חברות פרטיות, ולהקים את היוזמה החדשה.

מובלי היא החברה הישראלית הראשונה שמצטרפת לבורסה הפרטית הזו. "מהלך זה יאפשר למובלי לספק ערך מוסף לבעלי המניות שלנו דרך פלטפורמה חדשנית", אמר מנכ"ל ואחד ממייסדי מובלי, משה חוגג.

מובלי עלתה לכותרות בנובמבר האחרון לאחר שהצליחה לגייס לשורותיה את קרלוס סלים, שהוביל סבב גיוס ענק של 60 מיליון דולר באמצעות חברת המובייל שלו America Movil. סלים נחשב לאיש השני הכי עשיר בעולם ולפי מגזין "פורבס", הונו נאמד ב-72 מיליארד דולר. עם ההשקעה של סלים, סך היקף הגיוס של מובלי עד היום עומד על 89 מיליון דולר.