אינטר הפסידה 83 מיליון אירו ב-2012/13; גם רומא, מילאן ויובה במינוס

ה"גזאטה דלו ספורט" מפרסם את הביצועים הפיננסיים העגומים של קבוצות הסרייה A: רק שישה מועדונים רשמו רווחים אשתקד

המשבר הכלכלי בכדורגל האיטלקי, שמדרדר כבר שנים ארוכות את מעמדה המקצועי של הסרייה A ביחס לליגות הגדולות המתחרות שלה באירופה - הולך ומחריף.

מדוח שמפרסם העיתון "גזאטה דלו ספורט", עולה כי רק שש מתוך 20 קבוצות הליגה סיימו את העונה הקודמת (2012/13) עם רווחים. אודינזה הקטנה רשמה את המאזן הטוב ביותר: רווח של 32.3 מיליון אירו. נאפולי במקום השני עם 8.1 מיליון אירו, כשיתר המועדונים "המרוויחים" רשמו פלוס זעיר במיוחד: קייבו ורונה (1.5 מיליון), היורדת לסרייה B פסקארה (1.3), פיורנטינה (1.2) וקטאניה (100 אלף).

מי שממשיכה להיות ארגון הפסדי במיוחד היא אינטר: אחרי שרשמה בעונת 2011/12 מינוס בסך 89.8 מיליון אירו, את 2012/13 סיימה הקבוצה ממילאנו עם מינוס קטן רק במעט - 82.7 מיליון אירו. נתונים גרועים אלו מעמידים בספק גדול את היכולת של המועדון, שעבר בתחילת העונה לשליטת איש העסקים האינדונזי אריק טוהיר - לעמוד בחוקי הפייננשל פייר-פליי של אופ"א.

בטבלת המפסידות הגדולות אחרי אינטר, ממוקמים מועדונים בכירים נוספים: רומא, מילאן ולאציו (הפסדים של 40.1 מיליון אירו, 6.9 מיליון ו-5.9, בהתאמה).

האלופה יובנטוס רשמה את ההכנסות הגדולות ביותר מבין כלל קבוצות הליגה - 274.8 מיליון אירו, הרבה בזכות כניסתה לאצטדיון החדש. עם זאת, "הגברת הזקנה" עדיין סיימה את 2012/13 במאזן שלילי - של 15.9 מיליון אירו.

לאור כל הנתונים הללו, קשה לראות את קבוצות הליגה האיטלקית מתחדשות בשנה הקרובה בשחקני רכש נוצצים ומחזירות את ימי התהילה הזכורים לטובה של הסרייה A משנות התשעים.

כזכור, ביצועים כושלים של הקבוצות האיטלקיות במפעלים האירופיים בשנים האחרונות, הובילו בין היתר לאובדן נציגה איטלקית רביעית בליגת האלופות (הליגה הגרמנית הוסיפה לעצמה נציגה רביעית על חשבון הסרייה A, בזכות התקדמותה בדירוג אופ"א).