עובדי "מעריב" הגישו תלונה במשטרה נגד המו"ל בן-צבי

העובדים: כספי הפנסיה נוכו משכרנו אך לא הועברו לקופות הפנסיה מחודש יולי 2013

עשרות עובדי "מעריב" הגישו היום (ג') תלונה במשטרה נגד המו"ל שלמה בן-צבי ודורשים לפתוח בחקירת משטרה פלילית נגדו על כך שלא העביר את כספי הפנסיה של עשרות עובדים למרות שניכה כספים אלה משכרם.

בן צבי הבטיח לעובדי "מעריב" כי הגיע להסדר פריסת החוב מול קרנות הפנסיה אולם לטענתם טרם הועברו הכספים.

העובדים יצאו ממערכת העיתון בת"א לתחנת המשטרה ברחוב סלמה בדרום העיר, שם ערכו הפגנה ונשאו שלטים בהם נכתב: "שלמה, למה גנבת לי את הפנסיה?", "בן צבי, שברת שילמת", "בן צבי עושק את עובדי מעריב".

במקביל, הגישה גבי גולדמן, יו"ר משותף של ועד עיתונאי מעריב, תלונה נוספת נגד בן צבי בגין העברת נכסים של מעריב ובהם פרטי מנויים, פרטי תשלום ונתונים נוספים לחברות אחרות שבשליטתו וזאת במקביל לבקשה לצו מניעה שהוגש לבית המשפט לפני ימים אחדים.

"שלמה בן צבי נוהג באופן סדרתי בשיטות של רמייה ונוכלות", מסרה גולדמן. "כבר לא מדובר רק ביחסי עבודה כי אם בעבירות פליליות לכאורה שעל רשויות החוק לחקור. אנו מקווים שמשטרת ישראל תמצה איתו את ההליכים עד תום".

תגובת הנהלת "מעריב" לטענות ההסתדרות והתלונה במשטרה: "ההסתדרות יחד עם מיעוט קטן של עובדי העיתון עוסקים יומם ולילה במלחמה נגד הגורם הכמעט יחיד שעדיין מאמין במעריב ובסיכוי שלו להבריא ולשרוד, והשקיע מכספו כמאה מיליון שקל להצלת העיתון ומוכן להזרים כסף נוסף בכדי לאפשר את המשך הפעלתו. ההסתדרות מטילה רפש במלחמה נגד הכוחות הבודדים שעדיין מוכנים להאמין בעיתון ומגישה טענות סרק על דברים שהם יודעים שאין בהם שחר, אבל כנראה שהרבה יותר קל להכפיש מאשר לתת כתף ולסייע בפתרון הבעיות האמיתיות שמהן סובל מעריב. הפעילות שלהם מסכנת בראש ובראשונה את עתידו של העיתון ותביא לפגיעה נוספת בעובדים רבים ובמשפחותיהם. בניגוד לטענות, קבוצת מעריב חתמה מול קופות הפנסיה על הסדר המבטיח את הזכויות הסוציאליות של העובדים באופן מלא. הסדר זה ימומש בהתאם לפסיקת בית המשפט ולאישור הבקשה להקפאת הליכים".