נאמן "מעריב" יציע העיתון למכירה למרבה במחיר

(עדכון) - בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל את בקשת הנהלת מעריב והנאמן ולפיו הנאמן ינהל את העיתונים "מעריב" ו"מקור ראשון" ותתאפשר הגשה של הצעות לרכישת העיתונים ■ העובדים הגישו תלונה במשטרה נגד שלמה בן צבי

נאמן מעריב ביקש היום (ג') מבית המשפט סמכויות נוספות שיאפשרו את כניסתו לתפקיד. בבסיס הבקשה שהוגשה אחר הצהריים על-ידי עו"ד שלום גולדבלט ממשרד גולדבלט, גינדיס, יריב ושות', האפשרות לנהל את העיתון כמבנה שלדי ובכלל זה גם לאפשר את הצעתו למכירה למרבה במחיר. כמו-כן, ביקש הנאמן בטווח המיידי להוציא עובדים לחופשה ללא תשלום.

בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל את בקשת הנהלת מעריב והנאמן ולפיו הנאמן ינהל את העיתונים "מעריב" ו"מקור ראשון" ותתאפשר הגשה של הצעות לרכישת העיתונים. בפרק הזמן הקרוב פעילות החברה תהיה מינימאלית על מנת להחזיק את החברה כעסק חי ושאר העובדים יצאו לחופשה ללא תשלום. כמו כן, בית המשפט דחה את כל בקשות ההסתדרות בנוגע לטענות שהושמעו בדבר הפגיעה בזכויות העובדים.

הגשת הבקשה התאפשרה לאחר ששלמה בן צבי, מו"ל העיתון, פעל כפי שדרש ממנו בית המשפט המחוזי בירושלים והפקיד לקופת הנאמן 2 מיליון שקל. ביומיים האחרונים בחן הנאמן המיועד, רו"ח חן ברדיצ'ב, את תזרים שני העיתונים שנתונים כעת תחת הקפאה - "מקור ראשון" ו"מעריב". זאת, לאחר שבית המשפט לא אפשר את השלמת מכירת "מקור ראשון" לחברה אחרת, ועל כן העיתון הדתי-לאומי מצוי באותו מצב משפטי.

"קבלת דבר במרמה"

לאור בחינתו של הנאמן את העיתונים, תזרים המזומנים העומד לרשותו לא יאפשר את ניהולם השוטף של העיתונים במצבם הנוכחי, ועל כן יחל בתהליך צמצום אינטנסיבי של פעילותם - שמשמעותו היא הורדתה לעצימות נמוכה, שתאפשר את קיומם כעסק חי ולא בהכרח הישגי או אטרקטיבי. תקופת ההקפאה שניתנה היא לחודשיים. כמו-כן, ביקש הנאמן מבית המשפט לקבל סמכויות חשבונאיות, כמו חופש ניהולי, אפשרות חתימה על פתיחת חשבון בנק, אחריות על האשראי, ויכולת שליטה על ניהול עובדים והוצאתם של עובדים שאינם אקוטים להוצאת העיתון הבסיסית, לחופשה ללא תשלום.

מחויבותו של נאמן בתקופת הקפאה, היא לנושים ועל כן נושי העיתון הם שצפויים להחליט על גורלו. אם יבקשו הנושים למכור את העיתון מידי בן צבי, הנאמן צפוי לעשות זאת. בפגישה שהתקיימה היום בין נציגי העובדים לנאמן, הביעו העובדים את חששם כי בן צבי ינסה להעביר את נכסיו לחברות אחרות והפצירו בו להעביר את העיתון מידיו.

בתוך כך, כ-40 מעובדי מעריב הגישו תלונה במשטרת תל אביב נגד שלמה בן צבי על "קבלת דבר במרמה". העובדים הלינו על כך שכסף שנוכה משכרם לא העובר לקופות הפנסיה שלהם.

את תגובת אנשיו של בן צבי לא ניתן היה להשיג.