חברת השקעות אמריקאית רכשה מניות של מנ. יונייטד ב-150 מיליון ד'

בארון קפיטל קנתה 24% מהמניות של מועדון הכדורגל האנגלי שנסחרות בוול-סטריט; בונה על חתימת הסכם החסות עם נייקי שיקפיץ למעלה את השווי

ענקית ההשקעות האמריקאית בארון קפיטל, השייכת למיליארדר רונלד בארון - רכשה מניות בשווי של למעלה מ-150 מיליון דולר במנצ'סטר יונייטד. החברה קנתה 24% מהאחזקות של מועדון הכדורגל האנגלי שנסחרות בבורסת NYSE בוול-סטריט, אך עסקה זו תעניק לה נתח קטן מאד, של כ-2.5% בלבד מהבעלות על "השדים האדומים" - כיוון שרק 10% מסך האחזקות הונפקו למסחר ציבורי (ורובן מניות מיעוט שלא מקנות זכות הצבעה).

משפחת גלייזר האמריקאית, בעלת המועדון, הנפיקה אותו לציבור בשנת 2012, לפי מחיר של 14 דולר למניה. המחיר ידע מאז עליות ומורדות, בעיקר בשל ביצועים לא ממש טובים של יונייטד על כר הדשא במהלך העונה הנוכחית.

כך או כך, אתמול (ב') עם סגירת המסחר, עמד מחיר המניה על 15.84 דולר (הגבוה ביותר מאז נובמבר), במה שמגלם שווי של 151 מיליון דולר לעסקה של בארון.

בבארון טוענים כי הם ממתינים להודעה הרשמית המתקרבת על חתימה של יונייטד על הסכם חסות הלבשה חדש עם חברת נייקי. על-פי דיווחים, הוא צפוי להכניס למועדון עד כ-65 מיליון ליש"ט בעונה (קרוב ל-110 מיליון דולר). ההסכם יקבל תוקף החל מעונת 2015/16.