שאקיל אוניל: "אני מוציא אלף דולר בשבוע על אפליקציות"

עם 8 מיליון עוקבים בטוויטר ו-4.3 מיליון מעריצים בפייסבוק, אוניל הוא חיית מדיה חברתית: "אני שומר על יחס מסוים של פוסטים כדי לתקשר היטב עם הקהל שלי"

אחרי שזכה בארבע טבעות אליפות ושתי מדליות אולימפיות, כדורסלן העבר שאקיל אוניל מגלה עניין בטכנולוגיה. זה לפחות הרושם שעלה מהביקור שלו השבוע בכנס האינטראקטיב SXSW שנערך באוסטין. בראיון שהעניק ל"וול סטריט ג'ורנל" הוא סיפר על התשוקה שלו לטכנולוגיה ולסמארטפונים. "אני מוציא בערך אלף דולר בשבוע על אפליקציות", אמר.

אוניל, למי שלא יודע, היה אחד המשקיעים בגוגל עוד לפני שיצאה להנפקה והפכה לחברה ציבורית. בתור חובב טכנולוגיה, הוא ניסה לנצל את מעמדו ולהשיג לעצמו אייפון מבעוד מועד, אך פנייתו לסטיב ג'ובס לקבל את המכשיר הנחשק עוד לפני ההשקה הרשמית, נתקלה בסירוב.

בראיון שהעניק על הבמה ב-SXSW אמר כי הוא משתמש נלהב של צמיד ניטור הבריאות Fitbit. לדבריו, הפרישה ממשחק פעיל ב-NBA הובילה אותו לעלייה מסוימת במשקל, מה שהביא אותו להשתמש ב-Fitbit ולעקוב אחר 10,000 הצעדים שהוא עושה כל יום.

עם 8 מיליון עוקבים בטוויטר ו-4.3 מיליון מעריצים בפייסבוק, אוניל הוא חיית מדיה חברתית. "אני שומר על יחס מסוים של פוסטים כדי לתקשר היטב עם הקהל שלי. 60% מהפוסטים יגרמו לך לצחוק, 30% יתנו לך השראה ו-10% הם כדי למכור דברים".

בימים אלה הוא מריץ קמפיין גיוס המונים באתר אינדיגוגו כדי לממן, ובעיקר לייצר באזז, סביב משחק המשך למשחק הווידיאו Shaq-Fu. מי שישקיע 15 דולר יקבל את המשחק עצמו, בעוד שמי שישקיע 500 דולר יזכה לאוניל בתור עוקב אחריו באינסטגרם. משתמשים שרוצים שאוניל יעקוב אחריהם בטוויטר יצטרכו להיפרד מאלף דולר. אף שאוניל יכול לממן בעצמו את המשחק, הוא מנסה לגייס 450 אלף דולר כדי לראות אם בכלל יש עניין למשחק הזה בשוק.