ההסתדרות נערכת למאבק: לא ניתן יד לחיסול השידור הציבורי

יו"ר האיגוד המקצועי בהסתדרות אבי ניסנקורן אמר בתום פגישה עם ועדי רשות השידור כי "העובדים לא ישלמו את מחיר ניהולה הכושל של הנהלת רשות השידור לדורותיה"

"אנחנו לא נגד רפורמה ברשות השידור אבל אנחנו נגד זריקת 2000 עובדים לרחוב והכנסתם למעגל האבטלה", כך אמר הערב (ג') אבי ניסנקורן, יו"ר האיגוד המקצועי בהסתדרות בתום פגישה עם ועדי רשות השידור על רקע המלצות ועדת לנדס לשינוי המתווה לשידור הציבורי. במסגרת ההמלצות, הקמה של מנהלת חדשה שתחליף את רשות השידור כפי שהיא היום. משמעות הדבר עשויה להיות פיטורי עובדי רשות השידור.

"עובדי רשות השידור לא יופקרו", אמר ניסנקורן. לדבריו, "העובדים לא ישלמו את מחיר ניהולה הכושל של הנהלת רשות השידור לדורותיה. ההסתדרות תפעל בכל עוצמתה ובכל הכלים העומדים לרשותה בכדי שזכויות העובדים יכובדו ויישמרו. רפורמה עושים בהסכמה ולא במהלכים חד צדדיים. לא ניתן יד לצעדי השר ארדן. על השר ועל הממשלה לכבד ולקיים התחייבות קודמות. לא ניתן יד לחיסול השידור הציבורי".

משה שגב, יו"ר ועד עובדי ההנדסה של ערוץ 1 אמר בתום הפגישה בתגובה: "יצאנו מעודדים מהפגישה שהייתה עניינית, יסודית. ניסנקורן הרים את הכפפה והחליט שההסתדרות יוצאת למאבק בלתי מתפשר ולא תיתן למהלך הזה לעבור בשקט. הוא הביע תמיכה מלאה בעובדים ובהסכמים שנחתמו איתם. אנחנו מאמינים שבימים הקרובים נראה את פירות הפגישה היום. זה מאבק אמיתי על בסיס אחד - ההכרה שאי אפשר לזרוק 2000 עובדים לרחוב. היום אלו עובדי רשות השידור - מחר אלו עובדים אחרים. אי אפשר להרים יד על העובדים, כאילו לא מדובר בפרנסת אנשים. תפקידו של שר האוצר הוא לדאוג לצמצום האבטלה ואמירתו שהוא חותם על תעודת הפטירה, זו אמירה פוגעת ומעליבה ואין לה מקום כלפי עובדים משלמי מסים, ונושאים בנטל. לא ניתן לאיש לחתום על תעודת הפטירה של עובדי רשות השידור".