בן צבי: לא רוצה להפריע, אם יהיו הצעות טובות אמכור

מו"ל מעריב שלח הערב מכתב לעובדי מעריב ומקור ראשון: "באם יהיו הצעות טובות והגונות, טובות לנושים והגונות לעובדים, אקבלם בברכה ואכתוב לכם אז מכתב של הכרה והוקרה"

מו"ל מעריב שלח הערב מכתב לעובדי מעריב ומקור ראשון ובהם הוא כתב כי ביקש את הנאמן לחפש קונה ראוי לעיתון מעריב. אם לא ימצא כזה, כתב, הוא מחויב להמשיך ולנסות להפעיל את העיתון. "תכננתי, עם קבלת אישור סופי של בית המשפט מחר, לצאת מיד לדרך בתוכנית ההבראה שתיארתי לכם בפגישתנו האחרונה. אך אותם גורמים שהצליחו להפריע להבראת העיתון בשנה שעברה מתחילים פעם נוספת בתעלולי הסרק ובמעשי העיכוב", כתב כשהוא מכוון לאנשי הוועד וההסתדרות. כפי שפורסם הערב בראשונה בגלובס, נאמן מעריב שהחל הערב את עבודתו, רו"ח חן ברדיצ'ב, יפרסם בקרוב הודעה בה הוא קורא לקבל הצעות טובות בעבור החברה ונתחיה.

"הם טוענים שאין צורך בהתייעלות נוספת, שעומדים בתור רבים, ממש כך", כתב בן צבי לעובדים, "החפצים לרכוש את העיתונים ולהעסיק את מלוא עובדיה - ורק אני מפריע. אולי. אינני רוצה להפריע לאיש או להצלחת העיתון ולהעסקת מי מעובדיה. לכן החלטתי לבקש היום מבית המשפט לשמור במהלך החודש הקרוב על העיתונים, 'מעריב' ו'מקור ראשון', כעסק חי ולבקש מהנאמן לחפש במהירות הצעות ראויות לרכישת העיתונים שכל כך חשובים לי ולכם.

"באם יהיו הצעות טובות והגונות, טובות לנושים והגונות לעובדים, אקבלם בברכה ואכתוב לכם אז מכתב של הכרה והוקרה. מקור ראשון ומעריב יקרים לי. לא הייתי רוצה שרוכש ישתמש רק בשמם המפואר לקישוט, לשמור על קליפת המותגים ולזרוק את כול התוכן האיכותי והייחודי שהצלחנו ליצור. רק במידה ולא יהיו הצעות כאלו, אשתדל בכל כוחי ליישם תוכנית הבראה, למיטב יכולתי, ובלי הבטחות שנצליח".

בן צבי התנצל בפני העובדים על אי תשלום משכורות פברואר במועדן. "כידוע לכם, במהלך החודשים האחרונים הגענו להסדרי תשלום ההפרשות הפנסיוניות מול כל הקופות. אני מקווה כי עם המעבר לחסות הנאמן יכובדו סיכומים אלו. עד שנדע מי יוביל את העיתונים בעוד חודש, אשקיע את זמני הן בהכנת וליטוש תוכנית ההבראה בשלמותה ובעיקר להמשיך לחפש מימון בכדי למלא את החסר, אם עדיין יהיה כזה, במשכורת פברואר, לעובדים ולפרילנסרים.

"היה לי כבוד גדול להוביל אתכם בשנים האחרונות ואשמח להמשיך בכך אם לא ימצא ראוי ממני. על אף שהמצב לא קל לי ולחברי ההנהלה, אינני שוכח לרגע שמצבכם קשה עוד יותר".

לדבריו, "על אף הקשיים התקציבים שהעמיקו בחודשים האחרונים שנקלעה אליהם החברה השתמשתי ברזרבות האישיות שלי לטובת תשלום המשכורת האחרונה. מאז, עשינו לילות כימים ופעלנו בכל הכוח ובכל דרך אפשרית כדי להשיג מימון נוסף במהלך החודש. רק כשאזלו התקוות הסבירות - נאלצתי לפעול כפי שעשיתי".

"הצלחתי לשכנע את חברת 'תכלת' להעניק לנו הלוואה נוספת שתאפשר לנו חמצן אך מימון זה ניתן לנו בתנאי שנשתמש בו אך ורק לצורך תוכנית הצלה מיידית להבראת פעילות החברה ואינני יכול להשתמש בו שימוש אחר. פעלתי במשך למעלה משנה וחצי, ואני פועל גם היום, מתוך תחושה שהעיתונים חשובים מאוד. לא רק לנו כעובדים וכחברה המספקת מקור פרנסה עבור מאות משפחות, לא רק לקוראים הנאמנים שלנו, אלא גם לכלל הציבור.

"הצלחנו יחד ליצור מוצרים איכותיים ביותר, מובילים בחופש העיתונאי ובחירות האינטלקטואלית וגאוותנו במעשה ידינו הייתה ניכרת בכל גיליון", כתב.