Priceline רוכשת את הסטארט-אפ Qlika בכ-3 מיליון ד'

החברה הישראלית אינה עוסקת בתחום התיירות אלא דווקא בתחום טכנולוגיות הפרסום, שצובר תאוצה בשנים האחרונות בישראל ובעולם

ענקית התיירות המקוונת Priceline, שעומדת מאחורי אתרי אינטרנט מובילים להזמנת מלונות, טיסות והשכרת רכבים כמו booking.com, Kayak ו-Agoda, רוכשת את חברת הסטארט-אפ הישראלית Qlika. בלוג הטכנולוגיה re/code, שחשף את העסקה, העריך את היקפה ב-3 מיליון דולר.

החברה הישראלית אינה עוסקת בתחום התיירות אלא דווקא בתחום טכנולוגיות הפרסום, שצובר תאוצה בשנים האחרונות בישראל ובעולם. הרעיון של החברה הוא להציע Micro Marketing ובמילים אחרות פרסום שהוא יותר ממוקד ופחות פונה לקהל רחב מדי, כזה שמבדיל למשל במיקום בין פרסום במדינה אחת למדינה אחרת.

החברה גייסה 1.7 מיליון דולר ולפיו מאגר IVC השקיעו בחברה, בין היתר, מד"ר מיכל צור-שלו, נשיאה וממייסדות חברת הסטארט-אפ קלטורה וכן מהמיקרו קרן Hillsven, שהשקיעה בין היתר בחברות Check, Honeybook, Vertix ו-TuneWiki.

לחברה כעשרה עובדים ומשרדים במתחם הבורסה ברמת גן ובפאלו אלטו בארה"ב והיא בוגרת האקסלרטור UpWest Labs, שמקדם סטארט-אפים ישראלים ממקום מושבו בסיליקון ואלי. העובדה ש-Priceline, שמפעילה אתר תיירות מוביל תחת שם זה ושהפרזנטור הוותיק שלה הוא וויליאם שטנר (קפטן קירק ב"מסע בין כוכבים"), בחרה לרכוש חברה שלא מתחום התיירות לא מפתיעה.

גלן פוגל, מספר 3 בחברה ומי שמנהל את האסטרטגיה הגלובלית של החברה ואחראי על תחום הרכישות והמיזוגים, ביקר בישראל באוקטובר האחרון לכבוד כנס DLD Tel Aviv. במסגרת ביקורו נפגש עם סטארט-אפים ישראלים שונים וציין בשיחה עם "גלובס" כי "אנחנו לאו דווקא מחפשים רכישות ושיתופי פעולה בתחום התיירות אלא דווקא מוצרים שישלימו את מה שאנחנו עושים ולא יתחרו בהם".

כך, למעשה, תשמש הטכנולוגיה של Qlika את פרייסליין כי לייצר קמפיינים פרסומיים מטורגטים בצורה מיטבית יותר עבור אתר התיירות המקוון Agoda. עובדי החברה צפויים להצטרף ל-Agoda בעקבות הרכישה.

Qlika

שנת הקמה: 2011

תחום פעילות: טכנולוגיה לפרסום ממוקד ומפולח

מייסדים: עומרי מורגנשטיין, עידן זלצברג ואיתי חורב

היקף גיוס: 1.7 מיליון דולר משקיעים בולטים: ד"ר מיכל צור-שלו וקרן Hillsven

מספר עובדים: 10

נתונים: IVC-Online