יש לנו סיכוי מולם? 34 בלגים משחקים ב-5 הליגות הבכירות באירופה

הצרפתים הם הסחורה החמה ביותר ביבשת, עם 440 שחקנים ברמות הגבוהות; האנגלים מעדיפים להישאר באנגליה; מיפוי דמוגרפי של הליגות הבכירות

הכדורגלנים הצרפתים הם הסחורה החמה ביותר ברמות הגבוהות של הכדורגל האירופי. כך עולה מבדיקה של ארגון CIES, שביצע מיפוי דמוגרפי של השחקנים בחמש בליגות הבכירות בעונת 2013/14. בסך הכל שיחקו בחמש הליגות הבכירות באירופה מתחילת העונה הנוכחית 440 שחקנים ילידי צרפת, 107 מתוכם מחוץ לליגה הצרפתית (45 בפרמיירליג, 29 בליגה הספרדית, 23 באיטלקית ו-10 בבונדסליגה).

השחקנים הספרדים רושמים את הנוכחות השנייה באירופה, עם 347 בסך הכל (51 מהם מחוץ לליגה הספרדית). 261 שחקנים ילידי גרמניה מסתובבים בליגות הבכירות באירופה (אבל רק 19 מחוץ לבונדסליגה), 244 שחקנים איטלקים (רק 18 מחוץ לסרייה A). לא פחות מ-181 כדורגלנים אנגלים משחקים בחמש הליגות הבכירות - אבל רק ארבעה מהם מחוץ לפרמיירליג (כנראה בשל יכולת ההשתכרות הגבוהה יותר בליגה האנגלית העשירה).

מתוך המדינות שמחוץ לחמש הליגות הבכירות, ברזיל היא המדינה עם הייצוג הגדול ביותר - בסך הכל 117 שחקנים ברזילאים בחמש הליגות הבכירות, 48 מתוכם בליגה האיטלקית. הייצוג הגדול ביותר של לאום מחוץ לאירופה בתוך ליגה אחת הוא של ארגנטינאים בליגה האיטלקית - 51 שחקנים יליד ארגנטינה משחקים העונה בסרייה A.

מה קורה עם יריבות נבחרת ישראל במוקדמות יורו 2016? ובכן, בלגיה שולחת 34 שחקנים לחמש הליגות הבכירות (13 בפרמיירליג, 8 בצרפת, 6 בגרמניה, 5 באיטליה, 2 בספרד). בוסניה שולחת העונה 7 שחקנים לבונדסליגה ו-5 לפרמיירליג האנגלית; ווילס זוכה לייצוג של שחקן גדול אחד בלבד בליגה הספרדית (גארת בייל), אבל שולחת בנוסף 10 שחקנים לפרמיירליג. לישראל יש רק ארבעה נציגים בליגות הבכירות - כולם משחקים בצרפת: אלירן עטר (ריימס), מאור מליקסון (ולנסיין), איתי שכטר (נאנט) ועדן בן בסט (טולוז).

בסך הכל מרכיבים את חמש הליגות הגדולות באירופה שחקנים מ-101 מדינות שונות.