לא מוותר: לוין מקיים פגישות כדי לאפשר כניסתו לערוץ 10

אלכסנדר לוין, המחזיק היום בבעלות מלאה על ערוץ 9, מחפש פתרון רגולטורי שיאפשר לו גם שליטה בערוץ 10

נציגיו של איש העסקים אלכסנדר לוין עורכים בימים אלה סדרת פגישות במשרד התקשורת, על מנת לאפשר לו להחזיק בערוץ 10 ובערוץ 9 גם יחד.

בסביבתו מאשרים הבוקר (ד'), כי למרות שמועד הסכם ה"נו שופ" שבינו לבין הערוץ חלף, והעובדה שבערוץ 10 לא מחויבים כעת שלא לנהל מגעים מול גופים אחרים, לוין עדיין מתעניין בערוץ ומחפש דרכים לקנות את המניות ועדיין להישאר בעל השליטה בערוץ הייעודי דובר הרוסית.

על-פי חוקי הרגולציה כיום, לוין לא יכול להחזיק יותר מ-51% מערוץ 10 ויחד עם זה לא יותר מ-30% ממניות ערוץ 9 דובר הרוסית. המציאות הרגולטורית הזו היא בעוכריו של לוין משני טעמים. האחד - לוין אינו מעוניין להיכנס לערוץ 10 ולהישאר בשותפות עם גורמים כמו ארנון מילצ'ן, שאינו מזרים כסף לערוץ באופן עקבי. לכן, כפי שדווח כאן בראשונה, לוין מחפש משקיע נוסף בתקווה שהשניים יקנו יחד את הערוץ כולו. נודע, כי לוין הביע בזמנו עניין ברכישת 75% ממניות הערוץ.

הסיבה הנוספת - ללוין אין רצון לוותר על אחיזתו בערוץ 9. מאז שרכש את הערוץ, לפני שנה בדיוק, השקיע בו עשרות מיליוני שקלים, שמרביתם הושקעו בשדרוג טכנולוגי, עיבוי כוח האדם ובמעבר של פעילות הערוץ לאולפנים חדשים במודיעין. בימים אלה שוהה לוין בגרמניה, ומי שממשיכים לייצג אותו מול הגורמים השונים הם מנכ"לית ערוץ 9, עו"ד ויקי גורדין, ועו"ד דוד ויניצקי. השניים היו מי שגם ניהלו את בדיקת הנאותות מול ערוץ 10.

בערוץ 9 ובערוץ 10 לא הגיבו לדברים.