חגיגת אופנה: הנה כמה מהתצוגות המוצלחות של שבוע האופנה גינדי תל-אביב

שבוע האופנה גינדי תל-אביב שנחתם אמש, בהשקעה כללית של כשבעה מיליון שקל, היה מרשים בהפקתו ובגודלו והוכיח כי התוצרת המקומית אכן ראויה לחגיגה

השאלה הבוערת ביותר בעולם האופנה הישראלי בשבוע האחרון עסקה בהצלחתו של שבוע האופנה השלישי של "גינדי תל-אביב", שבו הציגו מיטב המעצבים המקומיים החשובים. כשבעה מיליון שקל הושקעו באירוע החגיגי, שכלל שרשרת של 22 תצוגות אופנה, שהתקיימו אחת אחרי השנייה בהפרש של שעתיים, במשך שלושה ימים גדושים, במטרה להקנות לאופנה הישראלית הכרה בינלאומית, גאווה ואולי אפילו כסף.

את הפתיחה החגיגית של האירוע, כיבדו בנוכחותן בנות משפחת מיסוני, בית האופנה האיטלקי, ועורכת "ווג" איטליה פרנקה סוזאני. במסיבת העיתונאים שקדמה לאירוע, אמרה אנג'לה מיסוני, המנהלת האמנותית של בית האופנה: "יש לנו הרבה לקוחות פה. זה עולם חדש וזו הזדמנות טובה להיראות". רוזיטה מיסוני, מייסדת החברה, בת ה-82, הוסיפה: "תענוג להיות פה. אני אדם סקרן ולא ידעתי דבר על המדינה שלכם".

מאות אורחים, מעצבים, סלבריטאים ואנשי תקשורת גדשו את ערב הפתיחה, שבו הוצגה קולקציית הקיץ של מיסוני (בתמונה, בחסות הבוטיק AMOR), שנוצרה עבור נשים חובבות מסעות.

את המשך השבוע גדשו אלפי אורחים נוספים, ביניהם קניינים, מפיצים ועיתונאים שהגיעו מרחבי העולם. עם סיומו של האירוע אמש, שהתקיים במתחם השוק הסיטונאי הישן בעיר, אפשר לסכם כי היה זה שבוע אופנה מרשים בהפקתו ובגודלו וכן, התוצרת המקומית ראויה לחגיגה.

הנה כמה מהתצוגות הבולטות והמוצלחות ביותר של השבוע הזה.

המבטיחה: תמרה סלם

שבוע האופנה החגיגי נפתח עם התצוגה של המעצבת הצעירה והמבטיחה תמרה סלם, עם פריטים אלגנטיים, עדינים ויפים, שעוטרו בצווארוני תחרה עתיקים, חלקם בסגנון ויקטוריאני, וביצירות טקסטיל מסורתיות מכל רחבי העולם. סלם, לשעבר שדרנית בגלי צה"ל, עורכת ובמאית טלוויזיה, ייסדה את המותג once לפני כשנה בלבד, כסטודיו לאופנה המתמחה בשימוש מחדש. לאחר שימור ושיקום, הדגמים נבנים ומעוצבים סביבם ובהשראתם והם יחידים מסוגם (one of a kind). הקולקציה היפה שהציגה, ניסתה - ואף הצליחה, להגדיר מחדש את הרומנטי העכשווי והעמידה רף גבוה לתצוגות הבאות. נדמה שלפרשנות הרומנטית שהציגה לא היו מתחרים העונה ולא בכדי, היא נחשבת כיום לאחד השמות המסקרנים ביותר בסצנת האופנה המקומית.

הנונשלנטית: אלמביקה

על המסלול של אלמביקה היטיבו הדוגמניות להדגיש את האיכויות התלת-ממדיות המייצגות את הבגדים שמעצבת הגר אלמביק, שגם העונה ממשיכים לחבר בהרמוניה בין מזרח למערב - שילוב מסקרן של אוריינטליות ואתניות עם אופי אירופי. כמי שהחלה את דרכה במחוזות הנשים המלאות, התגלגלה אלמביק בשנים האחרונות אל עולמן של נשים באשר הן נשים. קולקציית אביב-קיץ 2014, מושפעת מהסביבה ומהנוף הארצישראלי של אביב ים-תיכוני, מלא בפריחה ובצבע. לצד מכנסיים רחבים עם כיסים גדולים ושמלות בצלליות שונות, כיכבו גם דגמים צעירים ורעננים בגזרות פיסוליות, בעלי טקסטורה וצבעוניות מפתיעים, בקווים מדויקים ומחמיאים, שיקרצו גם לאלה שלא רואות את עצמן כקהל הלקוחות הסטנדרטי של המותג.

האלגנטית: שי שלום

כבר 17 שנה, שהמעצב הקוטוריסט שי שלום מנסה למתוח את גבולות התפירה העילית בארץ לגברים ולנשים כאחד, וכצפוי, נדרשה תצוגה אחת שלו, כדי לספק היטב את מנת הגלאם הנדרשת לשבוע האופנה המקומי. על המסלול, צעדו הדוגמנים והדוגמניות בפריטים שעיצב לחורף 2014-2015, עם קולקציה שעיצב בשיתוף עם יצרנית הקריסטלים המובילה בעולם סברובסקי, והכילה בין היתר ציטוטים מתוך המלתחה הגברית שאומצו אל זו הנשית ולהיפך. הגזרות המוקפדות אופיינו בחיתוכים גיאומטריים מדויקים להפליא, עם מבנה כללי מוארך וסילואט הנושק לקווי המתאר של הגוף. הפריטים של האוסף החורפי נשענו על גזרות קלאסיות, נונשלנטיות, כמו מקטורנים מחויטים, סריגים עשירים, ומעילי קשמיר ארוכים ודרמטיים.

התוצאה נראתה אלגנטית ולבישה להפליא.

המרגשת: דניאלה להבי

התצוגה המרגשת הזו עוצבה ונוצרה כולה כמחווה שהוקדשה לדניאלה להבי, שנפטרה בחודש דצמבר האחרון. במשך חודשים ארוכים התחקה בנה, אורי להבי (כיום המנהל הקריאטיבי של המותג), יחד עם צוות המעצבים שעבדו איתה, אחר הארכיון שבו שמרה אמו את כל יצירותיה מ-25 השנים האחרונות ולתצוגת המחווה בחרו יחד לשזור בתוך הקולקציה החדשה פריטים מן העבר, שמתכתבים עם הערכים שהפכו לתמצית כתב ידה המובהק של להבי: אופנה, איכות, מקוריות, אהבה גדולה לטקסטורה, צבע, חומר וגזרות ייחודיות.

"להיכנס אל הארכיון של דניאלה היה כמו לצאת אל מסע מופלא בתוך המותג שהיא הקימה", אמר אורי להבי, "זהו אוסף בן מאות דגמים שדרכו יכולנו ללמוד, לתמצת ולזקק במדויק את ה-DNA של המותג".

השמימית: לי גרבנאו

רף הציפיות הגבוה לקראת התצוגה של לי גרבנאו בהחלט הצדיק את עצמו בשבוע האופנה הנוכחי, כשגם הפעם היא הוכיחה שהיא ראויה לכל תשומת הלב שהיא מקבלת. הייתה זו קולקציה של שמלות סאטן ארוכות, לצד קצרות, ערב וכלה, שעוצבו בהשראת התקופה הוויקטוריאנית והבלט הרוסי, כמו גם חליפות וז'קטים מחויטים בשילוב עדין של אבני סברובסקי. על המסלול, צעדו כל הדוגמניות לאורך התצוגה בנעלי בובה שטוחות (של המותג פריטי בלרינ'ס), עם תיקים שעוצבו בשיתוף פעולה עם המותג Colle'cte. אם לשפוט על-פי התצוגה השמימית הזו של גרבנאו, אין ספק שהאלגנטיות המאופקת מפנה את מקומה לחושניות שאין לה מתחרים.

המופתית: ששון קדם

לא בכדי בסוף התצוגה של ששון קדם נעמד כל הקהל באולם ומחא לו כפיים ולא במקרה, כשנשאל המעצב כמה זמן עבד על הקולקציה הזו ענה - "כל החיים". די בתצוגה אחת של אחד המעצבים החשובים בנוף המקומי שלנו, כדי להבין מה זה מודרניזם ואיזו מהפכה חולל הזרם גם בעולם האופנה. האוסף המושלם של פריטי חורף 2014-2015 בשם "צורות" שהציג על המסלול, הדגיש גם הפעם צלליות גדולות מהחיים עם משחקי נפח דרמטיים, מקוריים ויפים, תוך שימוש בטקסטורות של משבצות ופסים - "עיגול, מרובע, משולש ומלבן מהווים את ההשראה בקולקציה זו", אמר קדם. "היכולת להרכיב אותם לידי בגד, נתנה לי אפשרות מרחב אינסופית בעיצוב הקולקציה והצבעים המונוכרומטים מדגישים את שפת העיצוב שלי ועבורי הם בסיס השקט לעיצוב".

העל-זמנית: משכית

באופן מתבקש, התצוגה של משכית נבחרה לחתום באופן חגיגי את שבוע האופנה ואף מילאה את האולם עד אפס מקום. החזון של התצוגה היה שאפתני ומלא תנופה: שלושה עשורים אחרי שנסגר, המותג משכית, מהחלוצים והחשובים של תעשיית האופנה הישראלית, קם לתחייה ומושק מחדש. את הפיקוד המחודש על המורשת העיצובית-תרבותית הזו, לקחה לידיה השנה המעצבת שרון טל. חלקה הראשון של התצוגה כלל פריטי ארכיון משובחים של המותג, שהוצעדו על נשות חברה מוכרות, וחלקה השני כלל את הקולקציה הראשונה המחודשת שעיצבה שרון טל למשכית. אלה הוכיחו יחד על המסלול, שהדגמים האייקוניים מהארכיון של המותג שעוצבו מחדש, לא נופלים מהסטנדרט הגבוה שהציבה רות דיין המייסדת.