באפט: "אני אהיה מופתע אם שוקי המניות יצנחו ב-50%"

המשקיע האגדי אמר כי אחרי המשבר של 2008, כאשר אנשים יצאו מ"חדר המיון", הם זהירים יותר ולכן לא סביר שהמשבר יתרחש בקרוב ■ באפט ממליץ להתרחק מהביטקוין והביע אמון מלא בכלכלה האמריקאית

ה"אורקל מאומהה"וורן באפט אמר היום (ו') בראיון ל-CNBC כי הוא יהיה מופתע מאוד אם שוקי מניות בעולם יצנחו בכ-50% בטווח הקצר. באפט אמר בנוסף כי הוא צופה משבר גדול שיזעזע את השווקים הפיננסים, מתישהו בשנים הבאות אך לא בטווח הקצר.

"אנשים יתנהגו בדרכים משוגעות, גם בתקופות של אפסייד וגם בתקופות של דאונסייד, ב-50 השנים הבאות", אמר באפט. "לא סביר להניח שהם יעשו זאת בשנים הקרובות, משום שאחרי המשבר של 2008, כאשר הם יצאו מ'חדר המיון' הם יותר זהירים".

במהלך הראיון, באפט בן ה-83, אמר כי הוא לא יזכה לראות את הדאו ג'ונס ברמה של 100 אלף נקודות, בניגוד למראיין עצמו שצעיר ממנו ב-30 שנה. באפט גם ציין שמניית ברקשייר הת'אוויי , חברת ההחזקות שבבעלותו, צנחה בכ-50% לפחות 4 פעמים במהלך ההיסטוריה שלה, אך תמיד התאוששה.

המשקיע האגדי הביע אמון מלא בכלכלה האמריקאית ואמר כי "הכלכלה הזו תתגבר על הכל". לטענתו, גם אם הממשל לא היה מזרים כספים לשווקים הכלכלה הייתה מתאוששת. "הרצון של האנשים לחיות טוב יותר בעתיד לא נעלם", לדבריו.

באפט אמר כי הוא היה שורי על כלכלת ארה"ב מאז הקריסה ב-2008, אך הוסיף באותה נשימה כי הוא לא צופה לצמיחה מהירה השנה, אלא לצמיחה בקצב מתון.

המשקיע האגדי אמר כי הוא ממליץ לאנשים להתרחק מהמטבע הוירטואלי ביטקוין משום שאין לו ערך אמיתי, למרות שמדובר באמצעי יעיל להעברת דולרים