המחליף של הנשיא הסורר: מנכ"ל אדידס יקודם בהנהלת באיירן

אחרי שאולי הנס נשלח ל-3.5 שנים בכלא בגין העלמות מס והתפטר מתפקידו באלופת אירופה - הרברט היינר קיבל תפקיד בכיר יותר בתוך הדירקטוריון

בבאיירן מינכן לא מבזבזים זמן, וזמן קצר לאחר גזר הדין ששלח את הנשיא הוותיק של המועדון, אולי הנס, לשלוש וחצי שנות מאסר בגין העלמות מס - כבר מונה לו מחליף: הרברט היינר, מנכ"ל ענקית הלבשת הספורט הגרמנית אדידס, שישמש כיו"ר הדירקטוריון המפקח של הקבוצה מבוואריה.

היינר למעשה קודם מתפקידו הקודם באלופת אירופה - במסגרתו שימש כסגן היו"ר בדירקטוריון המפקח. "הנס אחראי במידה רבה על הפיכתה של באיירן מינכן לאחת הקבוצות המצליחות והאטרקטיביות ביותר בעולם, הן במונחים ספורטיביים והן כלכליים", אמר היינר. "אנו מודים לו עמוקות על כך". אדידס, ספקית ההלבשה והציוד של באיירן, היא אחת השותפות על הבעלות במועדון (8.33%), שמתחלקת גם בין ענקית השירותים הפיננסיים אליאנץ (8.33%) שנותנת את החסות השמית על האצטדיון הביתי של באיירן; חברת הרכב אאודי (8.33%); וכ-223 אלף "חברי מועדון", שמחזיקים ב-75% הנותרים.

כזכור, ביום חמישי גזר בית המשפט בגרמניה את דינו של הנס, 62, שמשמש בתפקידים ניהוליים בבאיירן קרוב ל-35 שנים רצופות. הנס הודה בהתחמקות מתשלומי מס בסך 27.2 מיליון אירו, באמצעות חשבון בנק סודי שניהל בשווייץ ועליו לא דיווח לרשויות, בפרשה שהסעירה את גרמניה בחודשים האחרונים. הנס, שבין עסקיו הפרטיים מפעל נקניקיות מצליח, וטען כי השתמש בכסף על מנת "לשחק" בבורסה - הודיע על התפטרותו המיידית מבאיירן, וכי לא יערער על פסיקת ביהמ"ש - כנראה לאור החשש מהחמרת העונש (התובע בתיק ביקש חמש וחצי שנות מאסר).

בתעשיית הכדורגל הגרמני קיבלו בצער מה את פסה"ד. וולפגאנג נירסבאך, נשיא התאחדות הכדורגל הגרמנית, אמר: "אנחנו מופתעים מהממדים של התיק הזה". יו"ר איינטרכט פרנקפורט, הריברט ברוכאגן, הוסיף כי "אני חש צער עמוק כלפי אולי". הפוליטיקאים הגרמנים היו קצת פחות רחמניים כלפי הנס, וכך גם רוב כלי התקשורת. כך למשל ב"Suddeutsche" נכתב כי "המוטו של המועדון הוא 'מיה סאן מיה' (אנחנו מי שאנחנו, בהגייה בווארית), אבל התיק של הנס הוכיח כי במציאות, התרגום של המשפט הזה הוא 'אנחנו לא שמים קצוץ על מה שאתם חושבים'".

כידוע, תחת הנס הפכה באיירן, מלבד היותה הקבוצה המצליחה ביותר בגרמניה מבחינה מקצועית - למעצמה כלכלית בקנה מידה עולמי בענף הכדורגל. כבר למעלה מ-20 שנים רצופות היא רושמת רווחים תפעוליים, באופן נדיר וחסר תקדים בעולם העסקי הבלתי יציב של הענף. אשתקד רשמה הקבוצה הכנסות בסך 431 מיליון אירו - שלישית באירופה מבחינה זו, אחרי ריאל מדריד וברצלונה הספרדיות. הכנסותיה המסחריות (מספונסרים, נותני חסות שונים ומפרסמים) היא הגבוהה ביותר באירופה.