מונה מפרק זמני לחברת השכרת הרכב טייק קאר ליס

החברה חייבת לעובדיה, לטענתם, 237 אלף שקל ■ נושי החברה - הבנקים ויבואני הרכב אשר לטובתם רשומים שעבודים על רכבי החברה, כספי וזכויותיה - החלו לאסוף את הרכבים ולרוקן את החברה מנכסיה

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, איתן אורנשטיין, הורה היום (ב') על מינויו של עו"ד גונן קסטנבאום לתפקיד מפרק זמני של חברת השכרת הרכב, "טייק קאר ליס".

"טייק קאר ליס" השכרת רכב היא חברה משפחתית שמתמחה בכל סוגי השכרות הרכב והליסינג לחברות ופרטים וכן במכירת רכבים. באחרונה נקלעה החברה לקשיים כלכליים משמעותיים, היא הפכה חדלת פירעון ונסגרה.

בשבוע שעבר הגישו שבעה מעובדי "טייק קאר ליס", שהחברה חייבת להם לטענתם כ-237 אלף שקל, בקשה למינוי מפרק זמני לחברה. "מינוי של מפרק זמני נחוץ בדחיפות על מנת שהנכסים שנותרו בידי החברה לא יוצאו ממנה עד ריקונה, לא תעשה העדפת נושים אסורה וכדי שהנושים לא יעמדו בפני שוקת שבורה בבואם להיפרע כדי חובם", נאמר בבקשה.

לדברי העובדים, החברה שנוסדה ב-2005 לא שילמה את שכרם לחודש פברואר 2014 וכל פניותיהם אליה לתשלום השכר ושאר הזכויות, הושבו ריקם. "מבירור שערכו המבקשים עולה כי הפעילות העסקית של החברה הופסקה כליל ב-28 בפברואר. משיחות שניהלו המבקשים עם מנהל החברה, שלומי ברדה, אישר האחרון כי החברה סיימה את פעילותה.. כמו כן, ממידע שהגיע למבקשים עולה כי החברה לא עומדת בתשלומים לחברת כלמוביל - יבואנית הרכב אשר העמידה לרשות החברה הלוואות לרכישת כלי רכב".

לפי הבקשה, נושי החברה - הבנקים ויבואני הרכב אשר לטובתם רשומים שעבודים על רכבי החברה, כספי וזכויותיה, החלו לאסוף את הרכבים ולרוקן את החברה מנכסיה. בתצהיר שהגישה מנהלת החשבונות של החברה, הניה וידור, נאמר כי ברשות החברה כ-400 רכבים ששווים גבוה בשיעור ניכר מסך חובותיה.

לפי התצהיר, נכון לסוף 2012 שווי הרכבים נאמד בסך של 22 מיליון שקל כאשר החובות ליבואני הרכב נאמדים בסך של כ-11 מיליון שקל ולבנקים כ-6 מיליון שקל נוספים. לדברי מנהלת החשבונות בשם החברה, תפיסות הרכבים ש"נאספים" על ידי נושי החברה מכוח שעבודים שלהם אינן נעשות על פי חוק. לדבריה, העובדה כי לנושה יש שעבוד על הרכב "אין בה דיה כדי להקנות לאותו נושה לממש את הזכות שלא על פי ההליכים המקובלים ובאופן שרירותי ואקראי כפי שמתבצע בפועל כיום באופן שהרכבים נלקחים על ידי הנושים מלקוחות החברה ו/או ממגרש החניה של החברה".

בית המשפט מינה, כאמור, מפרק זמני לחברה, שיפקח על הליכי פירוקה ומימוש נכסיה.