יוכפז נגד גל"צ: טוען להפרת חוזה ואי-תשלום פיצויים

מנכ"ל חדשות ערוץ 10 כיום מגבש תביעה נגד גלי צה"ל לאחר שלטענתו עבודתו בתחנה הופסקה שלא כדין אחרי 21 שנה

מנכ"ל חדשות ערוץ 10, גולן יוכפז, מגבש תביעה נגד גלי צה"ל לאחר שלטענתו עבודתו בתחנה הופסקה שלא כדין אחרי 21 שנה.

בתביעתו, שאותה הוא מתכנן להגיש בשבועות הקרובים, יטען מי שהיה עורך ומגיש "בוקר טוב ישראל", כי עבודתו בתחנה הצבאית הופסקה בניגוד לחוזה שנחתם מולו חודשים ספורים לפני כן, לאחר שכבר מונה לתפקיד מנכ"ל חדשות 10 - לכאורה הסיבה שבגינה הפסיק לשדר.

יוכפז ידרוש את הפיצויים המגיעים לו לאחר שירות ארוך שנים בתחנה. בינואר 2013 מונה יוכפז לתפקיד מנכ"ל חדשות 10. באותו זמן שימש יוכפז כעורך הראשי וכמגיש תוכנית הדגל של גלי צה"ל "בוקר טוב ישראל", לצד היותו עורך מגזין "אולפן שישי" של חדשות ערוץ 2.

עם פרסום דבר מינויו בחדשות 10, הוחלט בתחנה כי יוכפז יפסיק לערוך את התוכנית, אולם ימשיך לשדר את התוכנית היומית בתדירות של יומיים בשבוע, עד אמצע 2014. חודשיים אחר-כך, במארס 2013, חודש החוזה עם יוכפז לפי התנאים החדשים של העסקתו, ואולם ביולי אותה השנה החליט מפקד התחנה, ירון דקל, להפסיק לחלוטין את העסקתו בתחנה בשל חוות דעת משפטית שקבעה כי יש ניגוד עניינים לאור תפקידו בחברת החדשות של 10.

בסוף השנה שעברה יצא גם המגיש הוותיק מיכה פרידמן, שחלק עם יוכפז את הגשת "בוקר טוב ישראל", לפרישה מוקדמת. פרידמן טען בראיון ל"ידיעות אחרונות", כי הפרישה נכפתה עליו בשל השקפת עולמו השמאלנית. בגלי צה"ל דחו את הטענות.

מגל"צ נמסר: "אין באפשרותנו להגיב לטענות ערטילאיות במסמך שטרם הגיע לידינו".