אמורפיקל שמפתחת סידן סיימה בהצלחה ניסוי קליני

אמורפיקל סיימה ניסוי קליני בו הראתה כי הסידן שלה (סידן אמורפי - כלומר שאיננו בצורת גביש), נספג טוב יותר בגוף מאשר סידן גבישי שנמצא ברוב מוצרי הסידן הקיימים כיום בשוק

חברת אמורפיקל, שמפתחת סוג חדש של סידן, סיימה ניסוי קליני בו הראתה כי הסידן שלה (סידן אמורפי - כלומר שאיננו בצורת גביש), נספג טוב יותר בגוף מאשר סידן גבישי שנמצא ברוב מוצרי הסידן הקיימים כיום בשוק.

הניסוי, בראשות פרופ' נחום וייסמן, נערך ביחידה לתזונה קלינית במרכז הרפואי סוראסקי, תל אביב וכלל 15 משתתפים. בניסוי נמצא כי מידת הספיגה של הסידן האמורפי במשתתפים שנטלו את התכשיר היא פי 2 בממוצע, לעומת סידן גבישי. בימים אלה עורכת החברה גם ניסוי קליני לבדיקת יעילות התכשיר באיחוי שברים אצל הסובלים מאוסטיאופורוזיס. המטרה היא לפתח את המוצר כתוסף מזון, ואולי בהמשך גם כתרופה.

הסידן האמורפי מופק באמצעות מנגנון שנלמד מהחיה סרטן כחול. יזם בשם יוסי בן הקים חווה לגידול סרטנים כחולים בערבה, לצרכי נוי, אך שם לב כי הסרטן משיל ומשחזר את השריון שלו במהירות שיא של שלושה ימים בלבד, למרות שאין סידן במים המתוקים בהם הוא חי. זאת, בזכות יכולתו לעכל את הסידן בשלד המקורי שלו ולשמר אותו במצב אמורפי, לעומת מצב גבישי.

ב-2006 הצליחו בן והחוקרים פרופ' אמיר שגיא וד"ר אמיר ברמן מאוניברסיטת בן גוריון לשחזר במעבדה את תהליך הפקת סידן על ידי הסרטנים הכחולים. כמו כן הם לומדים את הרכיב בגופו של הסרטן אשר מבצע את הפעולה הזו, כדי לראות אם יש בו עוד חומרים או מנגנונים התורמים לשחזור השלד.

החברה גייסה 1.2 מיליון דולר ממשקיעים פרטיים.