מנהל השקעות ראשי לפסגות? מגעים עם ניר מרוז

כיום אין בהנהלה הבכירה של פסגות גורם עם רקע בעולם ההשקעות ■ אם ימונה - לראשונה יהיה לבית ההשקעות הגדול בישראל מנהל השקעות ראשי

אחרי חצי שנה של חיפושים: חגי בדש, מנכ"ל פסגות, מנהל מגעים מתקדמים עם ניר מרוז, מנהל ההשקעות של כספי העמיתים בכלל ביטוח, אליו פנה בהצעה להתמנות לתפקיד מנהל ההשקעות הראשי של פסגות. כך נודע ל"גלובס".

במידה שהמגעים יבשילו, צפוי מרוז לעמוד בראש חטיבת ההשקעות של פסגות, ולרכז תחתיו את סמנכ"לי ההשקעות השונים בחברה (קרנות נאמנות, גמל ופנסיה וניהול תיקים). למעשה, תהיה זו הפעם הראשונה שלפסגות - בית ההשקעות הגדול בישראל, שמנהל כ-180 מיליארד שקל - יהיה מנהל השקעות ראשי.

מרוז מסר בתגובה: "אני ממלא תפקיד בכיר במערך ההשקעות של כלל ביטוח ומאוד מרוצה מהעשייה המשותפת עם המנהלים ועובדי כנ"ף. יש בפניי עוד אתגרים רבים ועניין בעבודתי בכלל ביטוח".

בתקופה האחרונה ניהל בדש מגעים עם גורמים שונים בשוק בניסיון לאייש את התפקיד, אולם אלה לא צלחו. בין היתר, נזכיר, ניהל בדש מגעים עם עומר קרייזל, לשעבר מנהל ההשקעות של כספי העמיתים בחברת הביטוח מגדל, אולם קרייזל סירב להצעה ובהמשך מונה למנכ"ל פועלים שוקי הון.

הסיבה העיקרית לכך שבפסגות התעורר צורך במנהל השקעות ראשי, היא העובדה שכיום לאף אחד מחברי ההנהלה הבכירה של בית ההשקעות אין רקע בעולם ההשקעות - כולם אנשי מכירות ושיווק לשעבר, כולל המנכ"ל.

ניסיון לחזק את השדרה הניהולית

בספטמבר האחרון הודיע שלומי ברכה, מנכ"ל פסגות גמל ופנסיה, על עזיבתו. ברכה היה המנהל הבכיר היחיד בבית ההשקעות שהוא גם מנהל השקעות, לאחר שבשנים האחרונות נפרדו בפסגות גם מטל ורדי, לשעבר מנכ"ל פסגות תעודות סל; מזיו שמש, לשעבר מנכ"ל חברת קרנות הנאמנות; ומורד דר, לשעבר הכלכלנית והאסטרטגית הראשית של בית ההשקעות.

מאז שברכה עזב את פסגות (לטובת הקמת קרן גידור עם רועי ורמוס, מנכ"ל פסגות לשעבר) הספיק בית ההשקעות להיפרד גם מהכלכלנית הראשית שלו, איילת ניר, שהוחלפה על ידי אורי גרינפלד. על רקע זה חוזקה השדרה הניהולית בפסגות. כעת כאמור ייתכן שגם מרוז, מנכ"ל כלל עמיתים ולשעבר מנהל השקעות במגדל, יצטרף להנהלת פסגות - בין היתר על רקע השינויים האחרונים בהנהלת קבוצת כלל ביטוח.

מרוז נחשב למנהל השקעות ותיק ומוערך, ומשמש בתפקיד מנכ"ל כלל עמיתים קרוב לעשור.

כזכור, לפני כשנה ובסמוך לכניסתו לתפקיד של איזי כהן כמנכ"ל הקבוצה, החליט רועי יקיר, מנהל ההשקעות הראשי של כלל ביטוח, להתפטר לאחר שלא מונה למנהל חטיבת ההשקעות של הקבוצה. כהן בחר למנות במקומו את שוקי בורשטיין, לשעבר מנכ"ל לאומי למשכנתאות. מרוז, כך טוענים בשוק, נפגע מכך שכהן בחר שלא לקדם אותו לתפקיד מנהל ההשקעות הראשי במקום יקיר (כיום מנהל ההשקעות הראשי של הפניקס), והעדיף למנות במקומו את בורשטיין - שהינו בעל ניסיון בניהול והעמדת אשראי, אך פחות מנוסה בניהול השקעות מוסדיות.