עליית המחירים שביצעה חברת שניב בשנת 2013 תרמה לשיפור בביצועיה הכספיים של החברה, שבאו לידי ביטוי בכל הפרמטרים. שניב היא יצרנית מוצרי נייר, העוסקת גם בשיווק חומרי גלם. מחזור המכירות של החברה עלה אשתקד ב-4.7% והסתכם ב-201.2 מיליון שקל. מקור 75% ממחזור המכירות הוא במכירת מוצרי נייר מוגמרים, תחת מותגי החברה "טאצ'" ו"לאבלי", ובייצור מותגים פרטיים לרשתות מגה, סופר-פארם (לייף וסאנדי), "יש" ולרשת הרביעית תחת "המותג".
מגזר מוצרי הנייר המוגמרים צמח ב-11% והגיע ל-152.3 מיליון שקל. הרווח התפעולי במגזר הכפיל את עצמו ועלה מ-9.5 מיליון שקל ל-19.8 מיליון שקל. בהתאם שיעור הרווח התפעולי במגזר עלה מ-6.9% ל-13%.
לדברי פסח ברנט, יו"ר שניב, "בעולם שלנו אף אחד לא גדל בשיעור דו-ספרתי. בתוך שש שנים עלינו מאפס מכירות של מוצרים מוגמרים למכירות של 152 מיליון שקל. זה אומר שהשוק צמא לתחרות ולעוד ספק ובמחיר הנכון. אנחנו גדלים בנתחי השוק והמותג הפרטי צומח".
בהתייחס לעליית המחיר שביצעה החברה, אומר ברנט: "הייתה עלייה מסוימת במחיר. אולי עלייה של 1% בממוצע, כשמתחרים העלו הרבה יותר".
השיפור המשמעותי במגזר מוצרי הנייר המוגמרים הביא לשיפור כללי בתוצאות החברה, למרות השחיקה במגזר חומרי הגלם. הרווח הגולמי של החברה עלה ב-29% והסתכם ב-51 מיליון שקל. בהתאם שיעורו עלה מ-20.6% בשנת 2012 ל-25.3% בשנת 2013.
הרווח התפעולי יותר מהוכפל והגיע ל-16 מיליון שקל. שיעור הרווח התפעולי נסק מ-3.8% ל-8%. למרות זאת, בשל עלייה חדה בתשלום המסים - בסך 2.3 מיליון שקל לעומת מס 17 אלף שקל בלבד ב-2012 - חתמה שניב את השנה עם רווח נקי של 1.25 מיליון שקל בלבד, לעומת רווח נקי של 2.2 מיליון שקל שנה קודם לכן.
המספרים של שניב
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.