אורי שני: "המשבר הוא בגלל הפקידים - כולל בנק ישראל"

היועץ לקבינט הדיור התייחס בתוכנית חיסכון בערוץ 2 לתוכנית של לפיד: "אם הפקידים היו כל כך טובים, לא היינו במדבר הזה" ■ גם ח"כיות מ"יש עתיד" תוקפות את נגידת בנק ישראל

"אם הפקידים היו כל כך טובים, לא היינו במדבר הזה. זו אותה פקידות, בכל המקומות, כולל בנק ישראל, שהמשבר בגללה. הם הבעיה, לא הפיתרון", כך אמר הערב (ג') אורי שני, יועץ לקבינט הדיור, בראיון לתוכנית חיסכון בערוץ 2, כשהוא מתייחס לתוכנית הטרייה של לפיד לפטור ממע"מ בדירה ראשונה.

גם ח"כיות מסיעת "יש עתיד", ח"כ פנינה תמנו שטה, ח"כ ד"ר עליזה לביא וח"כ קארין אלהרר, תוקפות את נגידת בנק ישראל, קרנית פלוג, שמתחה ביקורת על הצעתו של לפיד. "לא ייתכן שמי שעומדת בראש הגוף שכשל בשנים האחרונות בניסיונותיו להוריד את מחירי הדיור והייתה חלק ממקבלי ההחלטות במשך שנים רבות, תתקוף את המהלך האמיץ של שר האוצר שנותן מענה מיידי לזוגות שלא מצליחים לרכוש דירה", נמסר מטעם חברות הכנסת.

"למרות הידיעה שהמהלך יעלה כסף מקופת המדינה במציאות הקשה שהשאירו קודמינו, כולל בנק ישראל, החלטת השר היא ההחלטה נכונה במקום ובזמן הנכון".

על פי התוכנית, זוג עם ילד אחד לפחות, שירכוש דירה ראשונה חדשה מקבלן, לא ישלם למדינה מע"מ, כלומר יקבל הנחה של 18%.

על פי הצעת שר האוצר יאיר לפיד, אשר זוכה להתנגדות עזה של בכירי הדרג המקצועי במשרדו, תוך מספר חודשים מועט יוזלו מחירי הדירות החדשות בישראל ב-18%, כאשר בהמשך תחלחל ההוזלה לדירות יד שנייה בשל הקטנת הביקושים מצד זוגות צעירים.

בעד ונגד תוכנית הנדל"ן של לפיד: האם זה מהלך אולטימטיבי לזוגות הצעירים - או צעד מזיק וגרוע?