חובבים? 20 קבוצות הכדורסל הבכירות במכללות הרוויחו 247 מ' ד' בשנה

הבוננזה של המארץ' מאדנס: ההכנסות מפרסום בטורניר שהחל השבוע נאמדות ב-1.15 מיליארד ד' - גבוהות יותר מההכנסות מפרסום בפלייאוף ה-NFL

ארה"ב נכנסה לפנות בוקר (ד') ל"כוננות מארץ' מאדנס", עם פתיחת טורניר המכללות הארצי בכדורסל. מעבר לעובדה שהטורניר השנה צפוי להכניס מפרסומות לרשתות המשדרות כ-1.2 מיליארד דולר, מתברר שגם הקבוצות המשתתפות עושות לא מעט כסף.

מנתונים שמפרסם "פורבס" עולה כי 20 קבוצות הקולג'ים בעלות השווי הגבוה ביותר, רשמו רווח כולל של 247 מיליון דולר בשנה - ממוצע של 12.3 מיליון דולר לקבוצה. כל 20 הקבוצות ברשימה סיימו את השנה ברווח. את הרווח הגבוה ביותר רשמה לואיוויל קרדינלס, 24.7 מיליון דולר, והיא גם הקבוצה בעלת השווי הגבוה ביותר ב-NCAA, ומוערכת לפי "פורבס" ב-39.5 מיליון דולר. השווי הממוצע לקבוצה ברשימת העשרים עומד על 20.2 מיליון דולר.

למרות שלא מדובר בספורט מקצועני, בכל הקשור להכנסות מפרסום בשלבי ההכרעה של העונה - המארץ' מאדנס מייצר את ההכנסות הגבוהות ביותר בספורט האמריקאי. בעונה שעברה נרשמו הכנסות של 1.152 מיליארד דולר מפרסום במהלך הטורניר, לפני ה-NFL שייצרה הכנסות של 1.101 מיליארד דולר במהלך הפלייאוף, כולל משחק הסופרבול; ליגת ה-NBA ייצרה בפלייאוף הכנסות של 929 מיליון דולר מפרסום.

יש לציין כי שחקנים במכללות אינם רשאים לקבל שכר או הטבות כספיות (מלבד מלגות לימודים), והיחידים שנהנים ממשכורות עתק הם אנשי הצוות המקצועי - מאמנים, עוזרי מאמנים וכו'. בשנה שעברה קיבלו 70 מאמני כדורסל במכללות שכר שנתי של מיליון דולר ומעלה. העובדה שהקבוצות לא משלמות שכר לשחקנים היא הסיבה העיקרית לכך שהן ארגונים רווחיים.

הליגות הכי מכניסות מפרסום במדיה
 הליגות הכי מכניסות מפרסום במדיה