"מחשוב לביש צריך להיות אופנתי, למשל שינוי צבע הבגדים לפי מצב הרוח"

טרנד המחשוב הלביש היה הנושא המרכזי בכנס שערכה היום חברת השבבים ברודקום בשנגחאי

טרנד המחשוב הלביש היה הנושא המרכזי בכנס שערכה היום חברת השבבים ברודקום בשנגחאי. עד כמה נראה פריטי לבוש מקבלים "חוכמה" מסנסורים ומעגלים אלקטרוניים ונשארים אופנתיים? זו הייתה אחת השאלות שאיתן התמודד סקוט מקרגור, מנכ"ל ברודקום, בדיון שנערך בנושא.

"אני חושב שהפתרונות בתחום אמורים להיות גם טרנדיים וגם פונקציונליים. מחשוב לביש יכול להיות דבר כמו שינוי צבע הבגדים לפי מצב הרוח, ובוודאי שיהיה שימוש לזה בהתאם לעיצוב אופנתי", הגיב מקרגור והוסיף בסרקזם כי "לא בטוח שיש ביקוש למחשוב לביש שיבוא בצורה של לוח אם".

מקרגור התייחס בספקנות לטרנד השעונים החכמים. לדבריו: "כולם רוצים לראות שעונים מדליקים, אבל החוויה שלי היא שאנשים צעירים משלושים לא רוצים שעונים, ומי שיותר מבוגר רוצה שעונים מזהב".

העניין של ברודקום במחשוב הלביש אינו מגיע מפזילה לתעשיית האופנה, אלה קשור לטרנד גדול בהרבה - האינטרנט של הדברים (IoT).המשמעות היא חיבור של עשרות מיליארדי מכשירים המצוידים בסנסורים - בברודקום נוקבים במספר 30 מיליארד התקנים עד 2020, אם כי ישנן הערכות מכובדות לא פחות שנוקבות במספרים גדולים הרבה יותר - לרשתות מחשוב והפקת תובנות מהמידע שעובר ביניהם.

ברודקום, כאחת מחברות השבבים הגדולות בעולם, יצרה במשך השנים את אחד מהסטים המובילים של טכנולוגיות הקישוריות לסלולר (כולל Wi-Fi, GPS ובלוטות'), ובחברה מצפים למנף את ההובלה בתחום זה - שבין השאר נמצאת גם במכשירי ה-iPhone 5 ובגרסאות האחרונות של ה-iPad של אפל - גם לתחום ה-IoT שאמור לדעתו של מקגרגור להיות מבוסס יותר על יכולות תקשורת בטווח הקרוב (בעיקר בלוטות') ופחות על יכולות עיבוד חזקות.

הכותב הוא אורח החברה בשנגחאי